nieuw

Alles wat niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2017, 20:58

nieuw

Berichtdoor AnHacker » 10 Aug 2017, 21:14

Hallo, ik ben nog niet zolang bezig met arduino. maar ik weet nu geen projecten meer. heeft iemand misshien nog ideeën?

alvast bedankt.
Code: Alles selecteren
void loop()
digitalWrite (Eat, HIGH)
digitalWrite (Sleep, HIGH)
digitalWrite (Program, HIGH)

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: nieuw

Berichtdoor Koepel » 10 Aug 2017, 21:23

Hallo.

Er zijn heel veel mogelijkheden. Heb je hobby's of interesses ?

Rekenkundige testjes met een Arduino. Kleurenleds aansturen. Iets mechanisch besturen met motors. Sensoren, zoals barometer, lux meter, PIR sensor. Planten automatisch water geven.

Bij mij is het net andersom. Ik zou iets willen, en dan blijkt het nog niet te bestaan, dus dan heb ik een Arduino nodig om het zelf te maken ;)

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: nieuw

Berichtdoor Gij Kieken » 10 Aug 2017, 22:56

Hangt er een beetje vanaf wat je zoekt?
Moeilijk, makkelijk of meer geavanceerd.

Gebruikers-avatar
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2017, 20:58

Re: nieuw

Berichtdoor AnHacker » 11 Aug 2017, 17:55

makkelijk
Code: Alles selecteren
void loop()
digitalWrite (Eat, HIGH)
digitalWrite (Sleep, HIGH)
digitalWrite (Program, HIGH)

Gebruikers-avatar
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2017, 20:58

Re: nieuw

Berichtdoor AnHacker » 11 Aug 2017, 20:19

Koepel schreef:Hallo.

Er zijn heel veel mogelijkheden. Heb je hobby's of interesses ?

Rekenkundige testjes met een Arduino. Kleurenleds aansturen. Iets mechanisch besturen met motors. Sensoren, zoals barometer, lux meter, PIR sensor. Planten automatisch water geven.

Bij mij is het net andersom. Ik zou iets willen, en dan blijkt het nog niet te bestaan, dus dan heb ik een Arduino nodig om het zelf te maken ;)


Bedankt voor je voorstellen, het zijn leuke ideeën. alleen heb ik nog niet zoveel. ik heb alleen:
fabschoolino bord (arduino uno)
breadboard (400 pins)
draadjes
leds in diverse kleuren
afstandssensor
luidspreker
diverse weerstanden
2 knoppen
lichtsensor.

ik heb dus vrij weinig om echt iets te maken zoals een autootje (geen motor) of iets om planten water te geven.

nogmaals, wel bedankt. :D
Code: Alles selecteren
void loop()
digitalWrite (Eat, HIGH)
digitalWrite (Sleep, HIGH)
digitalWrite (Program, HIGH)

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: nieuw

Berichtdoor Koepel » 11 Aug 2017, 21:44

Met die onderdelen kun je al tientallen leuke dingen doen.

Op AliExpress is veel te vinden. Soms is het goedkope rommel, soms is het heel bruikbaar. Je kunt daar met iDeal betalen.

Bijvoorbeeld een PIR sensor: https://www.aliexpress.com/item/1PCS-HC ... 68719.html
Dan betaal je 61 cent, terwijl de werkelijke kosten een paar euro zijn (winst AliExpress + kosten van iDeal + aanbieder van het product + verzendkosten per vliegtuig naar nederland + het afleveren bij je huis door postnl).

Met een luidspreker en een lichtsensor kun je al van alles doen.
Is die lichtsensor een LDR ? Kun je die aansluiten ? en dan de waarde of een lichtpercentage naar de seriele monitor sturen ?
Hier staat een tutorial voor een LDR: https://learn.adafruit.com/photocells/using-a-photocell

Voor een luidspreker is er een bibliotheek (voor gevorderden). Dan heb je alleen die luidspreker nodig en de bibliotheek Mozzi installeren. Dan kun je meegeleverde voorbeelden proberen. Het klinkt zacht, maar de geluiden zoals die uit de luidspreker komen zijn dezelfde als op deze pagina: http://sensorium.github.io/Mozzi/.

Ieder uur een ding-dong geluid, dat kan met de toneAC library en nog een andere (ik ben de naam vergeten). Je hebt daar een library voor nodig waarbij ook het volume in te stellen is.

Het gaat er om waar je interesse ligt.

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: nieuw

Berichtdoor Gij Kieken » 15 Aug 2017, 20:05

Misschien eens proberen om een 7-segment display op te bouwen met Led's, vervolgens aansturen met Arduino.
10 ingangen 0...9 (knopjes of schakelaars)
7 uitgangen segment a-g (display)
Hou rekening met max vermogen Arduino , (bij meerdere Led's per segment transistors gebruiken)
gebruik voorschakelweerstanden voor de Led's
proberen Sketch te schrijven
als dit lukt, automatisch laten op of aftellen 0-9
als je dit goed werkt ,twee display's 0-99

Terug naar Theekransje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten