arduino met onboard ethernet

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Feb 2012, 01:20

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor kockie » 23 Jul 2017, 13:12

Volgens mij alleen nieuwe software. Die gebruik ik inmiddels met een kleine aanpassing. De leds zijn binnen, de meeste NodeMcu's geprogrammeerd. Nu de rest van de hardware nog in elkaar zetten; gaat alleen erg lanzaam nu ik mijn duim meervoudig heb gebroken en ik meer verband om mijn hand heb dan een gemiddelde mummie....
Voor informatie over echte duurzaamheid: www.ecologieforum.eu

Advertisement

Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Aug 2017, 11:05

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor MarkBng » 04 Aug 2017, 12:26

Hoi,

Je kan gewoon ieder arduino bordje gebruiken en uitbreiden met:
* ESP8266 bordje (zie aliexpress voor ESP-01 bijv.). WiFi functionaliteit toevoegen aan je Arduino bordje. Werkt met UART communicatie.
* ENC28J60 bordje aansluiten. (Zie wederom aliexpress, kost maar een paar dollar). Ethernet toevoegen aan je Arduino. Werkt via de SPI poort.

Voor beide oplossingen zijn er libraries beschikbaar.

Groeten,
Mark

Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Feb 2012, 01:20

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor kockie » 04 Aug 2017, 23:18

Ik wilde juist GEEN wifi, maar simpel ethernet.

Inmiddels de keuze gemaakt om wel Wifi te gebruiken. Op dit moment wordt alles opgebouwd. Vandaag de hele dag bezig geweest. Ik kom waarschijnlijk uit op een kleine 35 esp's.

Heb nu een wifi netwerk draaien met 3 Ap's. Tot nu toe draait alles zonder problemen
Voor informatie over echte duurzaamheid: www.ecologieforum.eu

Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Feb 2012, 01:20

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor kockie » 18 Aug 2017, 10:40

Inmiddels is alles uitgebreid getest en weer afgebroken. Het heeft behoorlijk goed gefunctioneerd met op het maximum 33 esp's tegelijk aangestuurd. Merkbaar werd dat de lichttafel het dan moeilijk kreeg om alles te berekenen. Best wel wat wifi-issues gehad doordat licht, geluid en allerlei andere mensen het nodig vonden om wifi te gebruiken en zich niet hielden aan maximum vermogen...

Plan voor een evt volgende keer: statische objecten uitrusten met raspberry, wifi nog beter inrichten. Meer ap's, minder vermogen en evt lagere bandbreedte/smallere kanalen.
Voor informatie over echte duurzaamheid: www.ecologieforum.eu

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor Koepel » 27 Aug 2017, 10:29

Dus er doken toch nog problemen met wifi op ?
Kun je anderen naar de 5GHz verplaatsen ?

Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Feb 2012, 01:20

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor kockie » 27 Aug 2017, 11:41

Kunnen en willen zijn 2 totaal verschillende dingen.....

Er is een netwerk gemeten met een sterkte waarvan ik me afvraag hoe ze dat voor elkaar kregen... Moet minimaal 1 W zendvermogen met een directionele antenne geweest zijn. Als antwoord op de vraag : "waar dient je netwerk voor" kreeg ik alleen een grom "is nodig" terug.... Meeste is tijdens de voorstelling overigens wel uitgezet. Jammer dat er geen ESP's zijn op 5 Ghz :(
Voor informatie over echte duurzaamheid: www.ecologieforum.eu

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor Koepel » 27 Aug 2017, 15:04

Een ESP op 5GHz is nog niet zo eenvoudig vanwege alle regels, licenties en toestanden. Hopelijk komt daar binnen een paar jaar een goede oplossing voor.

Berichten: 29
Geregistreerd: 20 Feb 2012, 01:20

Re: arduino met onboard ethernet

Berichtdoor kockie » 27 Aug 2017, 17:23

Op 5Ghz is (nog) voldoende vrije ruimte beschikbaar. Ik post dit bericht ook via een 5 Ghz verbinding omdat fatsoenlijke snelheid hier anders niet leverbaar is. 4 km verbinding.
Voor informatie over echte duurzaamheid: www.ecologieforum.eu

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten