hc12 stoort op speakertje

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: hc12 stoort op speakertje

Berichtdoor nicoverduin » 17 Mei 2017, 17:08

Op de pc werk je toch gewoon via de usb serial?
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: hc12 stoort op speakertje

Berichtdoor Gij Kieken » 17 Mei 2017, 20:31

chris nij schreef:Hallo koepel,

Ga met toneAC aan de gang. heb helaas komende week weinig tijd. Maar ga het toch proberen. hou jullie op de hoogte.

moet alleen even kijken welke pinnen ik gebruik. heb namelijk ook een display aan hangen met drukknoppen. is een standaard print die ik zo op de uno druk.

hallo gij kieken,
De vario moet wel snel reageren op de hoogte verandering, weet niet of 1sec snel genoeg is. 9600baud daar staat hij nu ook op.

weet niet of de hc12 nog op een andere manier aangestuurd kan worden dan softwareserieal of altsoftseriel.
bedenk me nu dat ik deze twee keer gebruik 1 keer hc12 en om de waardes op de pc zichtbare te maken.


met vriendelijke groet
chris


Je kunt een Mega gebruiken i.p.v. een Uno dan ben je van die Software Serial af.

Berichten: 7
Geregistreerd: 15 Mei 2017, 14:19

Re: hc12 stoort op speakertje

Berichtdoor chris nij » 17 Mei 2017, 20:53

hallo,

Ik kan idd een mega gaan gebruiken. maar die heb ik nu niet hier bij de hand. ik had een uno bestelt met een display waar ook al druk knopjes op zaten. die kan je er zo boven op kun zetten.

Maar ik ben weer ietsje verder heb toneAC nu gebruikt, kwam nu wel in de knoop met het display. maar de toon is nu helemaal top.
Nu ga ik kijken of ik met het display nog uit de voeten kan.

ga ook onder tussen andere varianten bestellen.

word vervolgt

bedankt voor alle hulp zo ver. Als beginner is dit toch echt heel erg fijn.

met vriendelijke groet,
chris

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: hc12 stoort op speakertje

Berichtdoor Gij Kieken » 17 Mei 2017, 21:42

Hou er ook rekening mee als je te lang en teveel in een keer wilt verzenden, dat spul warm krijgt en je in dit geval beter een diode in serie plaatst.
Je levert dan wel wat in op het vermogen, maar eea gaat langer mee.

Berichten: 7
Geregistreerd: 15 Mei 2017, 14:19

Re: hc12 stoort op speakertje

Berichtdoor chris nij » 22 Mei 2017, 15:19

Hallo,

Ik heb alles werkend met een mooi toonje. Alleen loopt de toon soms vast. Denk dat de communicatie van de transeivers nog niet helemaal top is.

Ik heb een mega besteld. Zag dat mijn display met knoppen hier ook op past. Dat scheelt weer.

Heb de zender een nachtje aan laten staan om te kijken of hij warm word. Hij word niet echt warm minder dan hand warm.


Groetjes chris

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten