Toetscombinatie na indrukken knop

algemene C code
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 Mrt 2014, 19:32

Toetscombinatie na indrukken knop

Berichtdoor H@rry » 01 Mrt 2014, 19:39

Ik ben als volledig onervaren gebruiker op zoek naar wat tips.
Ik heb een Behringer Dx2000 Geluidsmixer en die heeft bij elk kanaal een drukknop (maakcontact) voor het starten van bv een cd speler . Nu wil ik een arduino one gebruiken om, na het drukken op die knop, een toetsencombinatie naar een pc te sturen waarop het Programma "Virtual DJ" draait. Dit programma heeft players die starten na het indrukken van een toetsencombinatie.
Wie kan me helpen code te schrijven waardoor de arduino dat voor me doet? Ik ben echt een beginner en geheel blanco zonder ervaring

mvrgr,
Harry

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Toetscombinatie na indrukken knop

Berichtdoor pjh » 01 Mrt 2014, 21:52

mijn eerste idee zou zijn een Arduino Leonardo o.i.d. gebruiken. Deze heeft namelijk een "echte USB", waarmee ik bedoel dat je er een toestenbord mee kunt simuleren.
De contacten op je mixer gaan tot 30 VDC 50mA o.i.d.? Kun je prima een 5 Volt signaaltje over laten lopen, die je met die Arduino Leonardo kunt uitlezen.
Dan krijg je:
a. Jij drukt op knop mixer
b. 'remote' uitgang mixer gaan "dicht"
c. 5 volt stroompje gaat lopen met bijvoorbeeld 1000 ohm weerstand. Wand dan is de stroom 5 mA en dus 10 kleiner dan de max van je mixer.
d. Arduino Leonardo ziet 5 Volt als een 1
e. programma op Arduino Leonardo stuurt toetscombinatie PAGE-DOWN over USB naar je computer, waar
f. VirtualDJ de crossfader -10% geeft
Zoiets? of zit ik er naast? :D

Terug naar C code

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten