krijg een relais niet werkend in bestaande Software

algemene C code
Berichten: 3
Geregistreerd: 16 Sep 2018, 14:03

krijg een relais niet werkend in bestaande Software

Berichtdoor hoogmolen » 16 Sep 2018, 14:14

Ik ben bezig met een Camera slider te bouwen met behulp van een stappen motor en een relais om de shutter van mijn camera aan te spreken. nou is het geval dat ik alle visuele software op de tft werkend heb gekregen en ook de commands van af het tft scherm mbt tot de stappen motor, Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het relais werkend te krijgen. Het is dus de bedoeling dan na elk ingestelde stap (Step) afhankelijk van de rotatie snelheid en afgelegde weg het relais de shutter van mijn Camera moet aanspreken. Dus na elke handeling zal de slider stoppen en dan het relais moeten aanspreken
slider_V3_circle.zip
camera slider met shutter functie
(3.87 KiB) 324 keer gedownload


relais word aangestuurd vanuit pin 11 arduino uno
slider_V3_circle.zip
camera slider met shutter functie
(3.87 KiB) 324 keer gedownload

heb de code toegevoegd voor belangstellende



zijn er mensen zo vriendlijk om mij hier mee te kunnen helpen.

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: krijg een relais niet werkend in bestaande Software

Berichtdoor shooter » 16 Sep 2018, 20:00

ik kan niet zien welke versies van libs je hebt gebruikt, dus dan wordt het moeilijk, maar ik zou zoeken in dat event verhaal dat je met een timer start.
ik zou eerst eens proberen om takereading elke seconde te doen, als dan het relais niet schakeld is het hardware.
ik kan ook de volgorde van het programma niet zien. dus eerst init dan setup en dan de loop. dan alle functies.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 16 Sep 2018, 14:03

Re: krijg een relais niet werkend in bestaande Software

Berichtdoor hoogmolen » 16 Sep 2018, 20:28

shooter schreef:ik kan niet zien welke versies van libs je hebt gebruikt, dus dan wordt het moeilijk, maar ik zou zoeken in dat event verhaal dat je met een timer start.
ik zou eerst eens proberen om takereading elke seconde te doen, als dan het relais niet schakeld is het hardware.
ik kan ook de volgorde van het programma niet zien. dus eerst init dan setup en dan de loop. dan alle functies.


Het probleem is niet hardware matig, aangezien bij het uploaden van de sketch hoor en zie ik het relais schakelen. dus dat is het gelukkig/helaas niet. Ik ben niet heel erg bekend in het coderen van software. dus voor de goede orde

arduino uno
sparfun easy driver stepper motor
tft shield for arduino V4.3 Elcrow
low level trigger relais 1 kanaals.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: krijg een relais niet werkend in bestaande Software

Berichtdoor shooter » 18 Sep 2018, 21:34

zet alle software eens in een programma en dan netjes alles onder elkaar.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 3
Geregistreerd: 16 Sep 2018, 14:03

Re: krijg een relais niet werkend in bestaande Software

Berichtdoor hoogmolen » 18 Sep 2018, 21:48

shooter schreef:zet alle software eens in een programma en dan netjes alles onder elkaar.



dat had ik origineel al maar had juist onderscheid gemaakt voor duidelijkheid maar hierbij alsnog alles in een programma maar dan werkt het ook niet helaas
Bijlagen
slider_V2_circle.ino.zip
(2.75 KiB) 305 keer gedownload

Terug naar C code

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten