Simpel of onmogelijk?

algemene C code
Berichten: 11
Geregistreerd: 10 Jul 2017, 15:24

Simpel of onmogelijk?

Berichtdoor MarcelMS » 10 Jul 2017, 15:47

Hallo allemaal,



Ik ben vrij nieuw met Arduino's, maar vraag me af of wat ik wil maken met 1 arduino en software is te realiseren.

Ik probeer het simpel uit te leggen:

Al heel lang verhuur ik 100 volt geluidinstallatie's.

Tijdens projecten dat deze apparatuur werkzaam is, is het belangrijk dat alles blijft functioneren,
dus is het belangrijk om regelmatig erbij langs te lopen om te kijken of alle aangesloten
luidsprekers nog werken.

Helaas word mijn lichamelijke gezondheid minder, dus probeer ik dit via een meting uit te voeren.

Mijn idee voor deze meting is de volgende: Om de 5 minuten wil ik een korte toon van 19Khz
mijn mengpaneel insturen, en daarna deze toon naar de versterker, en in de luidsprekerlijn meten
hoeveel stroom dat er doorheen loopt.

Ik wil dit interval op 5 minuten zetten, omdat dieren de toon van 19Khz wel kunnen horen,
en als ik deze toon continu zou gebruiken, zou mijn versterker de hele dag door op vol
volume staan te werken. Een korte puls van zou genoeg zijn.

Als de 1e keer dit gedaan word, heb ik mijn, zoals ik hem zelf noem, 0 meting.

Na 5 minuten wil ik meting nogmaals doen, en zo elke keer weer.

Als de stroom die ik in de kabel meet afwijkt van mijn 0 meting dan weet ik dat ik of een leidingbreuk heb
of dat er 1 of meer (hoorn)luidsprekers niet functioneren, en ga ik alsnog zelf kijken
waar iets niet functioneerd, en dit oplossen.

Ik weet niet of dit mogelijk is met 1 arduino, omdat hij dus 2 functie's tegelijk moet doen (toon weergeven en meten),
of dat ik hiervoor 2 arduino's moet inzetten.

mvg, Marcel

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Simpel of onmogelijk?

Berichtdoor Koepel » 10 Jul 2017, 17:52

Bestaat zo iets nog niet ? Het klink zo logisch wat je wilt.
Ook sommige jongeren kunnen de 19kHz toon horen.