Loop probleem

algemene C code
Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Loop probleem

Berichtdoor benvo » 29 Dec 2016, 18:21

Oh, maar Dries, het gaat bij mij ook werken. Het is alleen een kwestie van tijd én van kennis op doen. Een klein beetje van die kennis probeer ik, bijvoorbeeld, hier te halen.
Fijne jaarwisseling gewenst!


Groet,

Ben.

Advertisement

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Loop probleem

Berichtdoor benvo » 29 Dec 2016, 21:50

Een nieuwe vraag; in de sketch gebruik ik, als aangegeven een DS 3231 RTC. De sketch is geschreven op een DS 1307 clock. Kan daar ergens iets fout gegaan zijn? Hoewel er geen foutmeldingen zijn?

Alvast dank voor de hulp.

Groet,
Ben.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Loop probleem

Berichtdoor nicoverduin » 29 Dec 2016, 21:58

Geen idee hoewe ik het niet uitsluit. Maar..... je kan die long berekening ook met de hand doen. En de uren en minuten en seconden ook gewoon uitlezen en met de serial ff testen. Loopt de klok goed dan is er in dit geval niets aan de hand. En kennelijk is er compiler technisch niets aan de hand. Uiteindelijk is het niet meer dan registers lezen en schrijven. Dus test het ff uit, doe die berekening eens met de hand en kijk of de warde in die long parameter goed is. Gewoon stapje voor stapje. Je bent op de goede weg. Ik zou het niet anders hebben gedaan.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Loop probleem

Berichtdoor benvo » 30 Dec 2016, 14:23

Dank je wel, allemaal, voor alle hulp en daardoor leerzame momenten.


Alvast voor iedereen een goed jaareinde gewenst én natuurlijk in alle opzichten een fijn 2017!



Groet,
Ben.

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Loop probleem

Berichtdoor benvo » 30 Dec 2016, 18:57

Alles werkt naar behoren!!!

Het blijkt, na bestudering van Channel library, dat deze sketch "vooruit" dimt. D.w.z. het programma kijkt vooruit naar de eerstvolgende tijdsinstelling én de bijbehorende intensiteit en begint alvast te dimmen naar die helderheid. Dus stel dat de helderheid s'morgens om negen uur voluit moet branden tot laten we zeggen 18:00 uur. Tot nu toe voerde ik dan in dat vanaf 18:00 laten we zeggen 50% minder helderheid gewenst was. Dat was dus fout. Bij 18:00 uur moet nog een keer de volle mep ingevuld worden. Pas bij de volgende stap laten we zeggen 18: 30 uur geef je de helft minder in. Cryptisch misschien maar achteraf zit er wel een logica in. Dan was er nog mijn klok die afweek. Er bleek iets raars in het programma te zitten wat overigens niet als fout opgemerkt werd. Voor het eerst merkte ik dit zelf op, vandaag pas..., door de Serial te gebruiken. Oorzaak: CurrentTime werd soms met hoofdletters geschreven, zowel in de Channel. cpp als in de sketch, en soms met kleine letters. Na de installering van een nieuwe, andere, RTClib library werd dit wél opgemerkt. Ook dat is dus gerepareerd.

Zowaar kan ik het programma en de bijbehorende library's redelijk goed lezen nu. Dus dit muisje krijgt vast nog een staartje...


Dank voor alle hulp iedereen!

Fijne jaarwisseling en een goed én gezond 2017 toegewenst!

Groet,
Ben.


Groet,
Ben.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Loop probleem

Berichtdoor nicoverduin » 30 Dec 2016, 21:21

Goed gedaan en de prijs is dat je je niet zo snel laat afschrikken. Fijne uitwisseing!!!
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 118
Geregistreerd: 28 Dec 2014, 23:20
Woonplaats: Bilzen BE

Re: Loop probleem

Berichtdoor Dries » 31 Dec 2016, 12:32

Top !
voor de feestdrukte gaat beginnen ook voor jullie de beste wensen voor het nieuwe jaar, een goede gezondheid en veel Arduinoplezier :-))) tot volgend jaar........

Vorige

Terug naar C code

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten