NRF24L01+ WIFI

Arduino specifieke Software
Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

NRF24L01+ WIFI

Berichtdoor Enschot » 21 Apr 2014, 10:49

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een aantal goedkope WIFI printjes op EBAY gekocht.
Het lukt me niet om deze aan de praat te krijgen, en het ziet er naar uit dat ik iets heel doms doe.
Ik heb al diverse Librarys gedownload, maar ik krijg ze niet aan de praat. De voorbeelden zijn meestal files met een PDE extensie i.p.v. INO
Ook krijg ik steeds te zien dat RF24 niet in de scope zit.
Kan iemand mij een werkend simpel voorbeeld laten zien, of mij vertellen wat ik fout doe.
Ik zoek in de eerste instantie een klein programma wat data van de ene computer naar de andere stuurt.

sorry info is een beetje beknopt maar ik ben dan ook nog geen stap verder gekomen.

grtz frans :oops: :?:

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: NRF24L01+ WIFI

Berichtdoor nicoverduin » 21 Apr 2014, 10:56

Frans
de nRF24L01 werken prima TENZIJ je ze wil gebruiken icm een Ethernet shield of WiFi shield. Want dat werkt vaak niet lekker :)
Of dacht je de nRF24L01 als een WIFI transceiver kon gebruiken op je thuis netwerk? Want dat gaat niet op. Daar is wel ff meer voor nodig.
Ik gebruik die nRF24L01 regelmatig icm. Ethernet shields of WiFi shields alleen gebruik ik voor de nRF24L01 een SoftSPI library.
Maar geef eerst eens aan wat precies je bedoeling is.

En RF24 niet in scope betekent dat de library niet included is in je programma of deze wordt gecreëerd op het verkeerde niveau.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: NRF24L01+ WIFI

Berichtdoor Enschot » 21 Apr 2014, 11:12

Hoi Nico,
Zoals je weet van ons vorige contact ben ik bezig met een verwarmingsproject waarvoor ik een aantal uno's en een mega die als master werkt via RF433 heb gekoppeld. Dit werkt op zich als een speer, alleen de afstand tussen de computers onderling is te groot, en dus niet betrouwbaar, en daarom wil ik overstappen naar deze goedkope WIFI printjes. Ik ben nu al uren aan het zoeken naar een voorbeeldje om 2 computertjes met elkaar te laten communiceren. Ik heb al 4 verschillende library's gedownload inclusief examples, maar niets werkt. kan je me helpen aan een simpel werkend programma.
En wat is het verschil tussen een INO file en een PDE file. Volgens mij kan ik die toch beide gebruiken zonder dat ik iets moet aanpassen, of zie ik dat verkeerd?

grtz frans

Berichten: 68
Geregistreerd: 10 Apr 2013, 11:51

Re: NRF24L01+ WIFI

Berichtdoor Enschot » 21 Apr 2014, 11:31

Nico,

Ik ben er uit. Om een of andere reden moet ik de gebruikte library's in dezelfde directory zetten als mijn programma. Dit hoefde ik vroeger nooit. Is er iets gewijzigd?
Ik denk dat ik er nu wel uit kom.
Ik hoop dat ik nu wel genoeg bereik heb met deze printjes.
Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

grtz frans

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: NRF24L01+ WIFI

Berichtdoor nicoverduin » 21 Apr 2014, 12:36

Ik heb de libraries gewoon op de juiste plaats staan. Geen enkel probleem. 12 meter door muren haal ik fluitend en dat is voldoende voor mij
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten