Krijg lichtkrant niet meer opnieuw geprogrammeerd

Arduino specifieke Software
Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Krijg lichtkrant niet meer opnieuw geprogrammeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 12 Dec 2023, 22:07

Beste forumlezers,

Na lange tijd wil ik mijn lichtkrant die bestaat uit 6 stuks MAX7219 8x8matrix LED displays voorzien van een andere tekst maar bij het uploaden van de sketch met aangepaste tekst naar mijn ARDUINO UNO krijg ik steeds de melding dat de library MaxMatrix.h ontbreekt, die hatelijke oranje balk onderin, je weet wel en boven in de scetch wordt de regel rose waarin staat include >>MaxMatrix.h<<

Bij het zoeken op het web naar die library kom ik bij GitHub en anderen geen MaxMatrix.h meer tegen, alleen MaxMatrix en MaxMatrixMaster en die doen het niet, na het downloaden en unzippen steeds de zelfde melding bij de scetch. Ook de library MAX7219 is geïnstalleerd.

[EDIT]
Schiet mij net binnen dat de lichtkrant sketch van een losse harde schijf word gehaald en de library van de C-schijf van de pc waarop die met het downloaden van GitHub op is gezet. Ik denk dat het programma daardoor de library niet kan vinden maar tips welkom.

Dank alvast,
Hans

Advertisement

Berichten: 62
Geregistreerd: 05 Feb 2023, 13:30

Re: Krijg lichtkrant niet meer opnieuw geprogrammeerd

Berichtdoor sterretjeToo » 13 Dec 2023, 06:29

De IDE verwacht 3rd party bibliotheken in de 'libraries' directory in de sketchbook directory. Er zijn een paar andere plaatsen maar de manier waarop je bibliotheek "include" lijkt er op te duiden dat dat de plek is.

na het downloaden en unzippen


Kun je dat verduidelijken? Wat heb je gedownload? Waar heb je het na unzippen neergezet (de externe harde schijf?)?

Je hoeft over het algemeen bibliotheken in zip-formaat niet te unzippen; gebruik het menu sketch -> Include Library -> Add .ZIP library (ik gebruik de engelstalig versie van de IDE).

Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Re: Krijg lichtkrant niet meer opnieuw geprogrammeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 13 Dec 2023, 10:46

Dank je wel, ik ga vandaag met je tips aan de slag.

Berichten: 34
Geregistreerd: 15 Mei 2016, 17:44

Re: Krijg lichtkrant niet meer opnieuw geprogrammeerd

Berichtdoor Hans van Kampen » 13 Dec 2023, 19:08

Het spul werkt weer.

Ik heb het oude programma verwijderd en opnieuw een MAXMatrix lichtkrant sketch gedownload en bijbehorende library en nu werkt alles weer.

Ik heb op een kerst trui 6 stuks 8x8 LED moduultjes genaaid en het programmaatje in een ARDUINO NANO gepompt en een leuke lopende tekst gemaakt die er over heen loopt.

Leuk voor op de zaak vrijdag a.s.

;-)
Hans

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten