Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Arduino specifieke Software
Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 28 Sep 2013, 16:33

Hallo iedereen ik heb een programma gedownload en heb het geüpload maar iets van een tick is fout ik heb natuurlijk voor de mensen die denken dat ik lui ben... heb ik me eerst op gezocht maar kon het dus echt niet vinden dus vraag ik het maar aan jullie dit is het programma het is voor een easyVR robot denk ik ja niemand wou me helpen en op de site kon ik niets vinden dus vraag ik het nu maar kan iemand me echt gwn niet helpen??? dan ben ik die gene echt dank baar om een programma te maken voor mijn EasyVR shield zodat ik eindelijk me robot project klaar ben voor school dus... help me aub om het programma te maken zodat ik rechts zeg dan draait hij 90 graden recht het zelfde geld voor links en rechtdoor enz. :cry:

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor nicoverduin » 28 Sep 2013, 18:35

ArduinoFreak schreef:Hallo iedereen ik heb een programma gedownload en heb het geüpload maar iets van een tick is fout ik heb natuurlijk voor de mensen die denken dat ik lui ben... heb ik me eerst op gezocht maar kon het dus echt niet vinden dus vraag ik het maar aan jullie dit is het programma het is voor een easyVR robot denk ik ja niemand wou me helpen en op de site kon ik niets vinden dus vraag ik het nu maar kan iemand me echt gwn niet helpen??? dan ben ik die gene echt dank baar om een programma te maken voor mijn EasyVR shield zodat ik eindelijk me robot project klaar ben voor school dus... help me aub om het programma te maken zodat ik rechts zeg dan draait hij 90 graden recht het zelfde geld voor links en rechtdoor enz. :cry:
welk programma?????????
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 28 Sep 2013, 20:11

nicoverduin schreef:
ArduinoFreak schreef:Hallo iedereen ik heb een programma gedownload en heb het geüpload maar iets van een tick is fout ik heb natuurlijk voor de mensen die denken dat ik lui ben... heb ik me eerst op gezocht maar kon het dus echt niet vinden dus vraag ik het maar aan jullie dit is het programma het is voor een easyVR robot denk ik ja niemand wou me helpen en op de site kon ik niets vinden dus vraag ik het nu maar kan iemand me echt gwn niet helpen??? dan ben ik die gene echt dank baar om een programma te maken voor mijn EasyVR shield zodat ik eindelijk me robot project klaar ben voor school dus... help me aub om het programma te maken zodat ik rechts zeg dan draait hij 90 graden recht het zelfde geld voor links en rechtdoor enz. :cry:
welk programma?????????

nou je zei dat ik naar die site moest gaan ben ik geweest maar ik kon niets vinden of ik heb het over het hoofd gezien maar een progamma waarmee zoals ik al zei een robot heb en als ik dan rechts zeg dan draait hij 90 graden rechts en het zelfde voor link en voor uit ook dat bedoel ik en ik had iets gevonden maar dat deed het niet omdat er alleen maar errors waren :cry: echt help me plzzzzz

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor nicoverduin » 28 Sep 2013, 20:41

Kijk je vraagt om een programma over een shield die kennelijk niemand verder kent of ze hadden wel eerder gereageerd. Nu verwacht je van ons dat wij ff dat materiaal gaan bestuderen, voor jou een programma ga schrijven omdat een programma dat jij hebt gekopieerd, niet werkt. Een programma dat wij hier niet gezien hebben, niemand de errors heeft gezien die jij krijgt.
Zo werkt het niet. Een forum is er niet om als jij iets niet weet dat wij dat allemaal voor jou gaan uitzoeken en vervolgens een programma voor jou gaan schrijven zodat jij een project op school kan afronden. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld.
Jij zult toch echt eerst de documentatie, die op die site ruimschoots aanwezig is met voorbeeld programma's, moeten doornemen. Immers jij bent diegene die die shield hebt en alle kennis van dat ding moet hebben.
En als je dan vastloopt mag jij best het programma hier tonen met de errors die je krijgt zodat anderen jou kunnen helpen de errors op te lossen. Maar als jij een programmeur zoekt die voor jou de programma's schrijft zodat jij een voldoende krijgt op school oid dan vraag ik mij af of je gezond bezig bent. En je hebt dan wel een verkeerd idee van een forum lijkt mij.
Het delen van kennis is niet zo dat de een alleen maar vraagt en de ander alleen maar haalt. Dat doe je in een winkel tegen betaling.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 28 Sep 2013, 20:59

nicoverduin schreef:Kijk je vraagt om een programma over een shield die kennelijk niemand verder kent of ze hadden wel eerder gereageerd. Nu verwacht je van ons dat wij ff dat materiaal gaan bestuderen, voor jou een programma ga schrijven omdat een programma dat jij hebt gekopieerd, niet werkt. Een programma dat wij hier niet gezien hebben, niemand de errors heeft gezien die jij krijgt.
Zo werkt het niet. Een forum is er niet om als jij iets niet weet dat wij dat allemaal voor jou gaan uitzoeken en vervolgens een programma voor jou gaan schrijven zodat jij een project op school kan afronden. Volgens mij is dit de omgekeerde wereld.
Jij zult toch echt eerst de documentatie, die op die site ruimschoots aanwezig is met voorbeeld programma's, moeten doornemen. Immers jij bent diegene die die shield hebt en alle kennis van dat ding moet hebben.
En als je dan vastloopt mag jij best het programma hier tonen met de errors die je krijgt zodat anderen jou kunnen helpen de errors op te lossen. Maar als jij een programmeur zoekt die voor jou de programma's schrijft zodat jij een voldoende krijgt op school oid dan vraag ik mij af of je gezond bezig bent. En je hebt dan wel een verkeerd idee van een forum lijkt mij.
Het delen van kennis is niet zo dat de een alleen maar vraagt en de ander alleen maar haalt. Dat doe je in een winkel tegen betaling.

oke ik snap je ik had iets gedownload hier is de site: http://www.societyofrobots.com/sensors_ ... obot.shtml

er waren een aantal downloads en ik dacht ik pak deze:
Axon II VR two languages example code die staat helemaal onder in de site en dan de 2e

en heb het bestandje geopend met notepad++ en kreeg dus een programma en dacht uhmmm dat zal het vast wel zijn ga het uploaden en krijg en eens een error juist ja dacht ik.... hier heb je het programma dat mijn het beste leek omdat er namelijk meerdere waren sorry veder van dat ik iets niet begreep maar hier is het dan in de bijlage: :?:
Bijlagen
Axon2_Voice_Recognition_Software_language_example (2).zip
(34.67 KiB) 334 keer gedownload

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor nicoverduin » 28 Sep 2013, 22:14

Dat is geen arduino sketch. daar heb je niet veel aan als je zelf te weinig kennis hebt van de Arduino. Ik ben bang dat je veel te hard van stapel loopt. Je zult toch echt eerst Arduino ervaring op moeten bouwen, dan spelen met die VR kaart en weten hoe je de motoren aanstuurt voordat je een zinnige toepassing kan bouwen. Of kijken voor een combi met de Arduino. Het voorbeeld dat jij zit te bekijken is een met met een heel andere chip.
Dus eerst die gebruikers handleiding doorlopen en de voorbeelden gebruiken die daar staan. compileren/uploaden enz. Dan krijg je het in je vingers.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 28 Sep 2013, 22:17

nicoverduin schreef:Dat is geen arduino sketch. daar heb je niet veel aan als je zelf te weinig kennis hebt van de Arduino. Ik ben bang dat je veel te hard van stapel loopt. Je zult toch echt eerst Arduino ervaring op moeten bouwen, dan spelen met die VR kaart en weten hoe je de motoren aanstuurt voordat je een zinnige toepassing kan bouwen. Of kijken voor een combi met de Arduino. Het voorbeeld dat jij zit te bekijken is een met met een heel andere chip.
Dus eerst die gebruikers handleiding doorlopen en de voorbeelden gebruiken die daar staan. compileren/uploaden enz. Dan krijg je het in je vingers.

zou u/je het mischien weten hoe het zou moeten dan? ik kan het echt nergens vinden

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor nicoverduin » 28 Sep 2013, 22:18

Nee dat weet ik niet want dan moet ik eerst alle documentatie doornemen om te begrijpen hoe die werkt en volgens mij is dat jouw taak. De gebruikershandleiding staat op die allereerste link die ik je gaf
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 29 Sep 2013, 09:29

nicoverduin schreef:Nee dat weet ik niet want dan moet ik eerst alle documentatie doornemen om te begrijpen hoe die werkt en volgens mij is dat jouw taak. De gebruikershandleiding staat op die allereerste link die ik je gaf

dit gebeurde er met dat progamma: in de bijlage
Bijlagen
Untitled.jpg
Untitled.jpg (43.85 KiB) 10049 keer bekeken

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Wat is hier aan fout dan Tick heeft geen naam??

Berichtdoor ArduinoFreak » 29 Sep 2013, 10:00

nicoverduin schreef:Nee dat weet ik niet want dan moet ik eerst alle documentatie doornemen om te begrijpen hoe die werkt en volgens mij is dat jouw taak. De gebruikershandleiding staat op die allereerste link die ik je gaf

dit gebeurde er met dat progamma: in de bijlage
Bijlagen
Untitled.jpg
Untitled.jpg (43.85 KiB) 10047 keer bekeken

Volgende

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten