Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Arduino specifieke Software
Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor ArduinoFreak » 05 Sep 2013, 18:24

HELP HELP ik kan niets meer uploaden op mijn arduino waarom????? er staad steeds dit:
avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00
kan iemand helpen plzzzzz hoe moet ik mijn arduino weer net als gloed nieuw maken??? paul help plz :(

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor hmjswt » 05 Sep 2013, 20:43

Beste ArduinoFreak,

Rare naam, maar goed het is jouw keus. Weet je wel wat een freak is?

Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt maar ik wil hier toch even iets over zeggen.
Uit al je vragen blijkt dat je nog helemaal niets van de Arduino weet.
Dat geeft niet, maar het is een goede gewoonte om, als je met een nieuwe hobby begint - zeker met computers en elektronica - je eerst eens de gebruiksaanwijzingen, documentatie en wat boeken gaat lezen.
Nu zal lezen, gezien je taalgebruik, niet je favoriete bezigheid zijn. Maar ik raad je aan om dat toch te gaan doen.
Vragen waar het knopje op een Arduino voor is, is echt wel een beetje dom.

Ik zal hier wel wat commentaar op krijgen. Maar er zijn grenzen.En soms ben ik het gewoon zat.
Probeer in ieder geval eens normale zinnen te schrijven. Met de woorden voluit.
Desnoods gebruik je een woordenboek.

Groet,
Henk Siewert

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor pjh » 06 Sep 2013, 07:17

Ik laat bovenstaande geheel intakt. Er zijn dingen die je zelf kunt...
Maar om je op weg te helpen: controleer of je in de Arduino IDE onder [extra]-[Board] de arduino UNO hebt geselecteerd (als je die hebt)
En of onder [extra]-[seriele poort] de juiste COM is geselecteerd. Experimenteer hiermee en laat weten als het niet lukt.
Paul

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor nicoverduin » 06 Sep 2013, 13:42

Ik ben het met Henk eens. Als de zorgvuldigheid ontbreekt (ook al ben je 13) hoe denk je dan straks een fatsoenlijk programma te maken als je de zorgvuldigheid mist om netjes te schrijven/programmeren. Wat je vanaf je achtste geprogrammeerd hebt is mij onbekend, maar je zult wel tijd moeten steken in het leren wat de arduino is en wat je er mee kan. Er kan waanzinnig veel, maar het is de vraag of je bereid bent daar zelf tijd in te steken. Doe je dit niet dan heb je grote kans dat je weinig antwoorden gaat krijgen.
Verder zou ik willen voorstellen om wat zorgvuldiger een juiste categorie te kiezen waar je je posts plaatst. Nu zit je constant in Forum suggesties. En daar gaan jouw vragen niet over. Nu treedt allerlei vervuiling op waardoor het voor anderen straks lastig zoeken wordt. Je bent immers niet de enigste gebruiker hier.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor ArduinoFreak » 06 Sep 2013, 15:43

hmjswt schreef:Beste ArduinoFreak,

Rare naam, maar goed het is jouw keus. Weet je wel wat een freak is?

Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt maar ik wil hier toch even iets over zeggen.
Uit al je vragen blijkt dat je nog helemaal niets van de Arduino weet.
Dat geeft niet, maar het is een goede gewoonte om, als je met een nieuwe hobby begint - zeker met computers en elektronica - je eerst eens de gebruiksaanwijzingen, documentatie en wat boeken gaat lezen.
Nu zal lezen, gezien je taalgebruik, niet je favoriete bezigheid zijn. Maar ik raad je aan om dat toch te gaan doen.
Vragen waar het knopje op een Arduino voor is, is echt wel een beetje dom.

Ik zal hier wel wat commentaar op krijgen. Maar er zijn grenzen.En soms ben ik het gewoon zat.
Probeer in ieder geval eens normale zinnen te schrijven. Met de woorden voluit.
Desnoods gebruik je een woordenboek.

Groet,
Henk Siewert

ik snap wat je bedoelt maar ik heb dyslectie en als je niet weet wat dat is dat is dat je moeite hebt met schrjven en dat heb ik dus best wel veel last van dan weet je dat alvast

Gebruikers-avatar
Berichten: 136
Geregistreerd: 06 Jun 2012, 15:45

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor hmjswt » 06 Sep 2013, 16:26

Hallo,

Ok dat kan lastig zijn.
Maar je kunt hoop ik wel een beetje lezen, toch.
KIES EEN ANDERE CATEGORIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Dyslectie is geen excuus voor hardhoofdigheid.

En ook met dyslectie kun je leren om redelijk fatsoenlijke zinnen en woorden te maken.
Het zal veel moeite kosten, maar je ook veel opleveren.
Echt waar. Ik weet waar ik over praat...

Succes,
Henk Siewert

Berichten: 7
Geregistreerd: 05 Sep 2013, 22:36

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor BartDeW » 06 Sep 2013, 16:52

Alles kan, maar ik wil je waarschuwen dat het waarschijnlijk frustrerend moet worden.

Als beginnend programmeur ben je 80% van de tijd met twee dingen bezig: documentatie lezen, en fouten in je eigen code vinden. Dat tweede is altijd frustrerend. Als lezen dus frustrerend is dan ga je (minstens) 80% van de tijd frustrerend vinden.

Dit maakt het niet onmogelijk, maar je moet weten dat je zal moeten doorzetten. De meeste mensen die ik ken die hier echt van houden doen het niet alleen voor het eindresultaat, maar ook omdat ze het leuk vinden deze lastige dingen toch voor elkaar te krijgen.

Probeer ook altijd voor je een vraag stelt zelf het antwoord te vinden. Als ik voor nederlandse pagina's met jouw error zoek ("avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x00") dan vind ik een pagina op dit forum met het antwoord. Errors zijn altijd goede dingen op te zoeken, des noods met het woord "Arduino" erbij.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor nicoverduin » 06 Sep 2013, 20:11

BartDeW schreef:Alles kan, maar ik wil je waarschuwen dat het waarschijnlijk frustrerend moet worden.

Als beginnend programmeur ben je 80% van de tijd met twee dingen bezig: documentatie lezen, en fouten in je eigen code vinden. Dat tweede is altijd frustrerend. Als lezen dus frustrerend is dan ga je (minstens) 80% van de tijd frustrerend vinden.

Dit maakt het niet onmogelijk, maar je moet weten dat je zal moeten doorzetten. De meeste mensen die ik ken die hier echt van houden doen het niet alleen voor het eindresultaat, maar ook omdat ze het leuk vinden deze lastige dingen toch voor elkaar te krijgen.


Ach ik zit nu 38 jaar in het vak. Het nadeel is dan wel dat je minder de gewoonte fouten maakt maar je automatisch vaak ook de complexere zaken krijg. Net 2 dagen zitten spitten in een "denk fout" omdat ik zonodig met grote strings (eigenlijk bestanden) in het Programma geheugen zet en laat staan. Maar?????
OPGELOST!!!! en dat geeft weer een goed gevoel. Op naar het volgende probleem :)

Maar mocht je tegen een probleem komen, isoleer het probleem door alleen ff een sketch te maken waarin het probleem voorkomt. Ik wil best helpen (tenzij iemand te lui is om het zelf te zoeken op het forum want dan ben ik gauw klaar) maar als ik vraag je iets te doen omdat je bijvoorbeeld een bepaald type sensor oid hebt en ik niet en je doet het niet.. Tja dan heb je kennelijk mijn hulp niet nodig.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 700
Geregistreerd: 05 Mrt 2012, 21:56
Woonplaats: Appingedam

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor pjh » 07 Sep 2013, 00:37

Iedereen heeft ook de mogelijkheid niet te reageren. Er zijn nog 40+ berichten met 0 respons op dit forum...
Ik snap de commentaren, maar denk dat we niet ´te puur´ moeten willen zijn. Wanneer iemand enthousiast is over Arduino en er duidelijk nog niets vanaf weet, zou hij-zij zich hier zonder al te veel verdere etiketten vrij moeten kunnen bewegen.
Er staat niets op dit forum dat elders niet gevonden kan worden. Behalve dat het in onze taal is. Dat trekt hoop ik meer jeugd aan die nog niet vlot zijn in het Engels en daarin onnodige drempels tegenkomen. Drempels die weg moeten. De huidige jeugd gaat later onze rollators maken (met wifi graag!) En verder bla bla. Sorry voor het moraliseren. Hoop alleen dat de goed gemotiveerde commentaren op onze 13 jarige ArduinoFreak hem niet afschrikken. Dan zouden we zijn enthousiasme kunnen kapot maken. Gaat hij later psychologie doen ipv EE.
En hier de bijpassende emoticons: :lol: :twisted: :ugeek:

Berichten: 30
Geregistreerd: 02 Sep 2013, 14:44

Re: Hoe haal ik een progama weg van mijn arduino HELP!

Berichtdoor ArduinoFreak » 07 Sep 2013, 11:11

pjh schreef:Iedereen heeft ook de mogelijkheid niet te reageren. Er zijn nog 40+ berichten met 0 respons op dit forum...
Ik snap de commentaren, maar denk dat we niet ´te puur´ moeten willen zijn. Wanneer iemand enthousiast is over Arduino en er duidelijk nog niets vanaf weet, zou hij-zij zich hier zonder al te veel verdere etiketten vrij moeten kunnen bewegen.
Er staat niets op dit forum dat elders niet gevonden kan worden. Behalve dat het in onze taal is. Dat trekt hoop ik meer jeugd aan die nog niet vlot zijn in het Engels en daarin onnodige drempels tegenkomen. Drempels die weg moeten. De huidige jeugd gaat later onze rollators maken (met wifi graag!) En verder bla bla. Sorry voor het moraliseren. Hoop alleen dat de goed gemotiveerde commentaren op onze 13 jarige ArduinoFreak hem niet afschrikken. Dan zouden we zijn enthousiasme kunnen kapot maken. Gaat hij later psychologie doen ipv EE.
En hier de bijpassende emoticons: :lol: :twisted: :ugeek:

dankje paul maar ff voor iedereen iemand zei dat ik niets op zou zoeken maar wat ik doe ik zoek me eerst rot naar ietas en als ik het niet kan vinden dan pas zet ik het op dit forum dankje dat je dit zei en ik schrik niet zo snel af ;)

Volgende

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten