sensor die rpm kan schakelen ?

Arduino specifieke Software
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

sensor die rpm kan schakelen ?

Berichtdoor moegibike » 13 Aug 2013, 12:24

kheb een sketch gemaakt waarmee met 2button bediening een servo bestuurd kan worden , 2 buttons , 1 x links om 1 x rechtsom , elke knopdruk geeft een bepaalde waarde bv 10 stappen . met een potmeter kan ik de juiste nulpunt instelling doen , nu wil ik aan de sketch een hal sensor of reed sensor toevoegen die de rpm kan aflezen en dan de functie van knopbediening overneemt . dus bij een bepaald toerental word automatisch de waarde verhoogd elke keer , of verlaagd . wil met een schakelaar dan keuze laten maken van hand of auto .
ben nog niet zo lang met arduino bezig en tot dusver al een werkend projectje klaar gekregen , mede dankzij hulp op dit forum .
wie kan mij bij de volgende stap op weg helpen. heb al gegoogeld maar weinig gevonden over hoe dit te maken en welke sensor het beste is .
khad hier al eerder een verhaaltje hierover opgezet maar kwam er toen niet uit en iemand die wou helpen [ forumlid ] hoor ik niks meer van weer na alle gegevens door te hebben gestuurd ?http://arduinoforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=379

Advertisement

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Alexduh, RussellAlets en 13 gasten