DFminiplayer in void loop

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 21 Sep 2020, 15:24

DFminiplayer in void loop

Berichtdoor pa0fmy » 21 Sep 2020, 16:02

Hallo ik ben nieuw op dit forum en ook nog redelijk nieuw in het gebruik van de Arduino. Digitale chips programmeren in machinecode doe ik al sinds de uitvinding van de eerste thuiscomputer. Zo heb ik al diverse spelletjes, morsegenerator, besturingen voor kleine zendetjes etc. gemaakt. Alles met de 6802 en later met de PIC processors. Nu heb ik een raar probleem. Ik ben een bingocomputer aan het maken die dus de getallen genereert. Het is een console met 90 LEDlampjes, twee LEDcijferdisplay's en een grote cijferdisplay voor in de zaal. Er moet ook een sprekende juffrouw in komen die de bingogetallen voorleest. Die juf zijn allemaal MP3 bestandjes op een CF kaartje in de miniplayer. Alle LED's bestuur ik met een MM5451 LED-driver-schuifregister. Alle lampjes en display's werken alleen wil die juf de cijfers niet voorlezen. In het gedeelte setup wordt netjes de openingszin uitgesproken. Als ik echter in de void loop iets er tussen zet dat met de miniplayer te maken heeft wordt de loop in zijn geheel niet uitgevoerd en blijft het programma eindeloos het setupgedeelte herhalen. Zelfs direct in het begin van de loop, iets dat op de seriële monitor moet komen, dan zie ik dat ook niet. Leg ik die juf het zwijgen op met // er voor in de mainloop dan doet alles het weer maar en klinkt de openingszin éénmaal en gaat die daarna de getallen wel trekken. De miniplayer wordt bestuurd volgens de handleiding via RX en TX. Wie heeft enig idee. Is dat tellen van de LED lampjes en display een zware belasting op de processor en kan de DF player er niet meer bij? De arduino-software IDE op de PC geeft geen foutmeldingen als ik 'm laat assembleren.
Ik kan mijn code op het forum zetten, weet niet of dat mag maar misschien herkent iemand dit probleem en weet raad. In een bijlage plaatsen kan ook. Oh ja ik doe dit met een Arduini Nano
Frans Maters uit Vlijmen.

Advertisement

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: DFminiplayer in void loop

Berichtdoor shooter » 22 Sep 2020, 19:53

er zal wel iets fout gaan met de timer/tellers want beiden hebben de timers nodig, dus of je gebruikt een mega of het is lampjes aanzetten en dan laten kletsen. en ja je mag eigen code altijd plaatsen hoor.
Paul uit kruiskamp
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten