433 Mhz - Flamingo - SF-501R

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 Sep 2020, 21:41

433 Mhz - Flamingo - SF-501R

Berichtdoor janwilterdink » 12 Sep 2020, 12:50

Voor een project heb ik een oude Kaku set gekoppeld aan een Arduino Uno met een RF433 kit ( de bekende met de FS1000A) . Hiermee kan ik de code's van de handbediening inlezen en ook de outlets (RF stopcontacten) aansturen. Omdat ik echter een aantal extra stopcontacten nodig heb ben ik naar de lokale Action gegaan en daar een Flamingo set gekocht: SF-501R (handbediening) met 'zelf-lerende' SF-510P stopcontacten gekocht.

In tegenstelling tot de Kaku's kan ik helaas hier nog niet hetzelfde mee bereiken omdat het dataformaat van de Flamingo niet is te vergelijken met de Kaku. Gebruikmakend van de Arduino sf-501 library van Arjen Klaverstijn, zie https://github.com/arjhun/arduino-sf501remote krijg ik wel data binnen maar die is niet stabiel (niet elke keer hetzelfde). Ben al dagen aan het Google-en, maar ik heb helaas nog geen oplossing.

Kortom: Heeft iemand ervaring met de genoemde combinatie: Arduino, RF-ontvanger en de SF-501R en SF-501P ? Of suggesties ?

Advertisement

Berichten: 7
Geregistreerd: 31 Okt 2020, 14:29
Woonplaats: Rotterdam

Re: 433 Mhz - Flamingo - SF-501R

Berichtdoor PA0VLK » 31 Okt 2020, 16:58

Ik zou zeker niet met 433 MHz gaan werken, kies een andere vrije frequentie. Op 433 MHz zitten legale zend amateurs en omdat deze setjes erg breedbandig zijn zal je daar ongewenste resultaten door krijgen.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: osuluwop en 20 gasten