Tijd wegschrijven

Arduino specifieke Software
Berichten: 15
Geregistreerd: 27 Mei 2013, 09:39

Tijd wegschrijven

Berichtdoor amati » 21 Jun 2013, 18:06

Hoi ,

De temperatuur schrijf ik weg naar een sd card , maar zou ook graag de tijd van de meting mee wegschrijven.
Kan dit zonder externe tijdklok print ?

Patrick

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Tijd wegschrijven

Berichtdoor nicoverduin » 21 Jun 2013, 18:26

Patrick het kan helpen als je enigzins de context van dit verhaal erbij zet. Dan snappen wij het ook.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: Tijd wegschrijven

Berichtdoor astrofrostbyte » 22 Jun 2013, 09:53

Volgens mijn interpretatie van de vraag , JA. en daarbij ga ik ervanuit dat de je(de arduino) niet weet wat de 'absolute' tijd is.

Je zou bv. simpelweg millis() kunnen gebruiken voor een relatieve timestamp voor je samples.
"Returns the number of milliseconds since the Arduino board began running the current program. This number will overflow (go back to zero), after approximately 50 days."
Als er tussen je samples veel tijd zit zou je ze als een seconden kunnen wegschrijven.
Als je de loggings verwerkt, op de PC in excel ofzo, kan je dit dan verwerken en de 'echte' tijd erbij uitrekenen.

Andere mogelijk is : een software RealTimeClock library gebruiken. maar ook hier het probleem is dat je een relatieve tijd hebt.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten