wie kan en wil mij helpen met de software van elektor vfd

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Jan 2020, 22:40

wie kan en wil mij helpen met de software van elektor vfd

Berichtdoor Ernstflo » 02 Jun 2020, 17:52

Heb +/- anderhalf jaar geleden de klok gebouwd zonder problemen en ook het testen was geen probleem .
Met de software heb ik totaal geen ervaring me en dus ook de summiere tekst begeleiding is voor mij Russisch.
Als het stap voor stap uitgelegd was dan hat het wel gelukt.(met een PC kan ik aardig overweg. ( na meer als 40 jaar bouwen en gebruiken )
Al mijn vrienden en kennissen zij ook zoals ik dik over de 70 en hebben ook geen van programmeren in arduino en moderne modules .
Dit is mijn laatste hoop om hem aan de praat te krijgen als er iemand is die mij een lijstje stuurt wat ik moet doen. ( Als de klok werkt is het een geweldig ding )

Ernst

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: wie kan en wil mij helpen met de software van elektor

Berichtdoor Koepel » 02 Jun 2020, 18:37

Deze ? https://www.elektormagazine.com/labs/6-digit-vfd-clock-with-esp32.
Of deze ? https://www.elektor.nl/iv-3-vfd-shield-for-arduino-kit-150064-71.

De eerste gebruikt een ESP32 boardje van Expressif zelf. Daar zit een ESP-WROOM-32 module op, dat is de meest gebruikte module.

Is de hardware helemaal af ?
Heb je het Arduino board al aan de computer verbonden en de Arduino IDE (de software) geprobeerd om een ledje te laten knipperen ?

Berichten: 2
Geregistreerd: 06 Jan 2020, 22:40

Re: wie kan en wil mij helpen met de software van elektor

Berichtdoor Ernstflo » 02 Jun 2020, 23:30

de klok is al een jaar af en de hardware is getest. (elektor is de hulp minimaal tot niets.)
Van Arduino en de software snap ik niets . Dat is mijn probleem.
daarom zoek ik iemand die me verteld stap voor stap wat ik moet doen om de software er in te zeten met en het adres voor internet verbinding.
als ik bij de aankoop begrepen had dat Elektor het programma er niet zo als vroeger inzetten had ik er nooit op mijn leeftijd aan begonnen.
ernst

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: wie kan en wil mij helpen met de software van elektor

Berichtdoor Koepel » 03 Jun 2020, 14:39

De kans dat je iemand op dit forum vindt die dat project gedaan heeft is niet zo groot.
Misschien kan ik een handleiding vinden en de code downloaden en misschien kan ik je er doorheen loodsen.
Dat is een beetje lastig om dat via een forum te doen, dus als ik honderd vragen heb dan verwacht ik ook honderd antwoorden :o

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: wie kan en wil mij helpen met de software van elektor

Berichtdoor shooter » 03 Jun 2020, 19:17

je bedoelt die nixie clock met als printnummer 170573?
dan kun je de software erin zetten met een PC en een arduino programma. kijk hiervoor op arduino.cc en ja hoor dat zou je zelf kunnen doen, want het programma is beschikbaar
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: wie kan en wil mij helpen met de software van elektor

Berichtdoor shooter » 03 Jun 2020, 19:17

heb er niet ingekeken, ben wat anders aan het doen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: anohemeue en 43 gasten