lcd scherm eigen structuur geven ?

Arduino specifieke Software
Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

lcd scherm eigen structuur geven ?

Berichtdoor moegibike » 25 Apr 2013, 20:53

ben met een ebike bezig , voor het electrische schakelen willen we een display erop hebben , vroeger hadden we de sachs speedtronic display , zeer duidelijk , veel mogelijkheden en manuel instelbaar .nu willen we voor de nieuwe bike een andere maken , mijn vraag is , hoe maak je zo,n opzet voor een lcd scherm ? ben eerlijk gezegd net bezig met arduino , en zoek dus iemand die zoiets kan en meehelpen wil , moet ik het zelf doen zijn we weer een jaar verder :lol: .
https://www.srm.de/store/product_info.php?info=p101_PowerControl-7---Standard.html&XTCsid=d35c265b0881067220b489ae567bd3c0
dit is een voorbeeld van de vorm en ongeveer het veld in de display . als je even google sachs speedtronic zie je de oude , dit willen we eigenlijk in die stijl houden met versnelling aangeven in getal en blokjes . kwou kijken hoe de sachs bestuurd , maar huis zit ingegoten , anders zou ik die uit kunnen lezen. dus weet niet welke processor erin zit . we gaan een uno gebruiken voor de fiets .
heeft iemand tips voor mij ?
is er software om zo,n aanzicht op een lcd/tft te maken ?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: lcd scherm eigen structuur geven ?

Berichtdoor astrofrostbyte » 26 Apr 2013, 19:22

Ik neem aan dat je bedoelt hoe je een custom LCD maakt, Ik heb in het verleden custom LCD’s laten maken in China, En wat we moesten aanleveren was een routing tekening in een vector formaat.
Dit kan dus bv met Adobe of mischien Inkscape , maar eerst contact opnemen met je chineese lcd leverancier.
Dus je moet zelf de ‘spoortjes’ van de pad’s aan de zijkant naar je icons/digits routen. Een beetje het zelfde idee als een PCB routen.

Wat je dan krijgt is stukje ‘dom’ glas wat dan ook door de uController aangestuurd moet worden. Dit is tot 2 a 3 backplanes nog wel te doen.
je zal dan ook wel een custom PCB moeten maken.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Berichten: 24
Geregistreerd: 07 Apr 2013, 17:57

Re: lcd scherm eigen structuur geven ?

Berichtdoor moegibike » 26 Apr 2013, 22:03

ok bedankt alweer , zal me er eens in verdiepen , kheb nog een adres in duitsland die folie layouts maakt voor b,v, toetsenbord , displays , enz enz met printlayout aan de achterkant en naar wens een druktoets of sensortoets erin verwerkt en leds. geloof dat die ook iets met lcd deden , maar eigenlijk nog nooit verder naar gekeken .

http://www.allplast-gmbh.de/produkte/folientastatur

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: lcd scherm eigen structuur geven ?

Berichtdoor astrofrostbyte » 27 Apr 2013, 08:47

Ik weet niet op wat voor oplage jullie zitten , maar opstartkosten voor custom LCD zijn hoog, gok dat voor 100pcs een klein grafisch display goedkoper zal zijn.

Een klein grafisch lcd zoals bv http://arduinoforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=322&start=10#p1973 is zo'n 15euro.
Die nokia 5110 schermpjes zijn ook wel leuk voor ~5euro
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: emuiusonurom en 42 gasten