programeren

Arduino specifieke Software
Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

programeren

Berichtdoor EAL » 02 Jan 2019, 22:26

Hallo ik ben EAL en ben op zoek naar een nieuwe hobby.
Ik ben overdag werkzaam als service engineer in industriële verwarming en bevochtigings- installaties.
Electro techniek is mijn achtergrond.
Nu wil ik met Arduino printplaatjes wat dingetjes gaan maken meer voor de lol dan om er nu nog iets mee te maken. Ik probeer mijn kleinkind te interesseren voor het elektro vak.
hij is nu al enthousiast bezig met de Robot van Lego en dat gaat hem goed af. Dus dacht ik dat dit misschien iets voor de toekomst is maar dan moet ik het zelf natuurlijk voor kunnen doen.
Nu ben ik niet zo thuis in het programmeren dus schrok ik een beetje van wat ik op internet tegen kwam. Een scherm vol DOS achtige gegevens. Is dit verkeerd begrepen of zijn er makkelijkere manieren om de printplaatjes te programmeren. Mijn voorkeur gaat uit naar wat schakelingen om servo motoren aan te sturen dmv diverse sensoren.
Op internet is via Amazon of Ali van alles te koop of is het beter om de originele Van Arduino te gebruiken.

Gr EAL

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: programeren

Berichtdoor shooter » 02 Jan 2019, 23:36

Welkom EAL,
Begin maar eens via arduino.cc, dan kun je direct online een arduino programmeren. Geen last van allerlei DOS verhalen,
Of Voor je kleine nog leuker om het met scratch te doen via MBlock. Is echt heel simpel en goed uit te leggen.
En nee leer het niet zelf, want je wordt door je eigen kind toch ingehaald.
Hou het simpel.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 6
Geregistreerd: 29 Dec 2018, 22:52

Re: programeren

Berichtdoor EAL » 08 Jan 2019, 22:03

Bedankt voor de reactie klinkt hoopvol ik ga zeker op onderzoek uit.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten