Een matrix van schijf halen als input

Arduino specifieke Software
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 Aug 2018, 18:22

Een matrix van schijf halen als input

Berichtdoor Sbe » 31 Aug 2018, 19:30

Beste allen,

Ik ben al een tijdje bezig met het automatiseren van een redelijk groot kerstdorp.
Deels wordt dat verlicht met WS2812 leds wat een prima effect geeft

Een ander deel, nl de verlichting van de huisjes ( dat zijn er een kleine 100! ) moet nog worden omgebouwd. Om het dorp een wat realistisch beeld te geven zijn er in alle huisjes minimaal 2 maar soms tot 8 leds gebouwd. ( bij elkaar dus nu een kleine 300 onafhankelijk aan te sturen leds )
In een groot excel spreadsheet zijn alle lichtstanden uitgewerkt,gestuurd door een tijdsindicatie.
De arduino natuurlijk uitgerust met een rtc klok en en sd lezer.

Hardware technisch ben ik bezig geweest met een reeks in serie staande 74hc595 schuifregisters die een reeks “buffer” uln 2803 ic’s aansturen.
Momenteel heb ik 10 schuifregisters in serie werkend en met wat geknutsel kan ik allerlei leuke patroontjes op de testleds toveren.

Hte probleem zit hem 8n het volgende

Graag zou ik vanaf een bestand op de sd card de stuurdata aflezen (recordstructuur: tijd (HH:mm) hexwaarde byte1; byte2; byte 3;byte4 tm byte10 ) en deze gebruiken om de schuifregisters te voeden met de juiste aansturing.
De data hiervoor komt erg gemakkelijk vanuit het excel spreadsheet naar een CSV bestand. ( ik verwacht rond 200 records per dag)

De vraag is : hoe krijg ik dat in vredesnaam voor elkaar binnen een arduino?
Wat ik ook zoek, ik kan hier nergens iets over vinden.
Wie heeft tips of slimme ideeen? Of heeft zin om mee te denken over hoe het opgelost kan worden.

Ik zou het erg gaaf vinden als jullie mee zouden willen denken.

Alvast dank!!

Sjors

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een matrix van schijf halen als input

Berichtdoor nicoverduin » 31 Aug 2018, 22:21

Google op arduino csv read
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot], Seo-Ul-Tip en 23 gasten