Text bij een nextion button plaatsen lukt niet altijd

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 Mrt 2018, 18:15

Text bij een nextion button plaatsen lukt niet altijd

Berichtdoor Pvdw » 06 Mrt 2018, 18:51

Hoi, dit is mijn eerste contact met dit forum en ik hoop dat ik hier bij het goede topic zit.
Ik heb op mijn nextion 2.8 inch 8 buttons geplaatst die netjes veranderen van kleur en telkens de juiste opdracht doorgeven als ik er op druk. Tot hier werkt alles perfect. Maar ik wil iedere toets een naam geven . Ik doe dat in een loop, ik haal de text uit een tabel en stuur dat naar de text variable van de desbetreffende toets. Soms lukt dat en soms lukt dat niet. Als ik de 8 toetsen doorloop dan zijn de teksten niet allemaal aangepast. Soms maar 6 van de 8, soms alle 8. Er is geen vast patroon welke worden ingevuld en welke niet. Ik dacht eerst een tijdsvertaging toe te voegen tussen het tekst doorgeven, geen verbetering, nu laat ik de loop 3 keer na elkaar lopen en hopen dat alles is ingevuld. Maar vind dit niet echt een goede oplossing.

Heeft iemand een idee wat er kan verbeterd worden of wat er moet gebeuren om dit te verhelpen?

Ik werk met esp8266 12e met softserial

Alvast bedankt
Peter

Advertisement

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Text bij een nextion button plaatsen lukt niet altijd

Berichtdoor benvo » 09 Mrt 2018, 20:07

Begrijp ik dit goed, krijgt iedere toets nu een vaste naam of wijzigt dit bij elke toets aanslag? In de Nextion zelf kan je natuurlijk je toets een naam geven maar kennelijk bedoel je iets anders?

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Text bij een nextion button plaatsen lukt niet altijd

Berichtdoor nicoverduin » 09 Mrt 2018, 20:23

Nee hij wil de tekst van de knop veranderen. Maar dan moet hij eerst maar eens zijn sketch hier zetten. Nu is het gokken en dat doe je op o.a Zandvoort
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ulemeweja en 20 gasten