JY-MCU bluetooth module

Arduino specifieke Software
Berichten: 4
Geregistreerd: 19 Feb 2013, 14:26

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor duboiz » 12 Mrt 2013, 17:40

sorry is wat tussengekomen moest onverwachts weg. En ben door werkdruk niet echt aan toe gekomen ik zal één dezer dagen even naar kijken.

Advertisement

Berichten: 16
Geregistreerd: 17 Feb 2013, 22:59

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor Arjen » 20 Mrt 2013, 20:25

ik hoop dat ik nog een reactie krijg. ik loop echt vast namelijk. ik weet gewoon niet wat ik allemaal nog kan proberen.
Arduino uno Rev3, JY-MCU bluetooth module, TB6612FNG Motor driver

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor astrofrostbyte » 20 Mrt 2013, 20:58

Als je dit "jy-mcu bluetooth arduino" in google gooit krijg je 18000 hits, daar moet toch wel iets instaan wat je kan helpen ?.
En anders moet er heel structureel naar het probleem toegewerkt worden. stap voor stap dingen uitsluiten.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Berichten: 16
Geregistreerd: 17 Feb 2013, 22:59

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor Arjen » 25 Mrt 2013, 14:13

Ik hoop in dit forum uit te kunnen sluiten dat het aan het programma ligt.
Als het daar niet aan ligt zal het dus aan mijn computer(instellingen) liggen.
Arduino uno Rev3, JY-MCU bluetooth module, TB6612FNG Motor driver

Berichten: 4
Geregistreerd: 22 Apr 2013, 22:15

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor mwv » 22 Apr 2013, 22:53

Als het ledje op de bluetooth module blijft knipperen, dan is de module niet gepaird met de PC. Om te zien of mijn module sowieso wilde pairen had ik geen specifieke software geladen in de Arduino. De seriele monitor van de Arduino IDE ziet de seriele poort van de bluetooth module niet, maar in plaats daarvan had ik Putty gebruikt als monitor. In het Apparaatbeheer van Windows had ik eerst gekeken wat de poortinstellingen van het seriele bluetooth apparaat was en heb Putty overeenkomstig ingesteld. Bij mij hield dat in, Kies Serial onder Category, vul de goede COM naam in en zet flowcontrol op XON/XOFF . Klik op Open en het ledje houdt op met knipperen en brandt constant. Toen wist ik dat mijn PC gepaird was met de bluetooth module en was ik gereed om te kijken of ze samen wilden communiceren. Ik zie dat je een softwarematige seriele poort gebruikt, hetgeen nodig is als je zowel serieel over USB als serieel met een extern apparaat wilt communiceren. Om het mogelijke aantal foutpunten zoveel mogelijk te reduceren raadt ik aan om eerst via de hardwarematige Arduino pin 0 en 1 te communiceren met de module. Omdat de USB en pin 0 en 1 dezelfde UART delen is het aan te raden om eerst je test sketch te uploaden naar je Arduino en daarna pas je module op pin 0 en 1 te prikken. Als je basale I/O hebt via pin 0 en 1, dan weet je of je bluetooth module functioneert en kun je aan de slag met wat je eigenlijk met de spullen wil gaan doen. Als test sketch gebruikte ik onderstaand, waarbij ik A of U stuurde via Putty naar de module. Op de Arduino ging het ledje op pin 13 aan of uit en in Putty las ik de waarde weer uit.

char val;
int ledpin = 13;

void setup() {
pinMode(ledpin, OUTPUT);
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
if( Serial.available() )
{
val = Serial.read();
}
if( val == 'A' )
{
digitalWrite(ledpin, HIGH);
Serial.println("LED aan");
}
if( val == 'U' )
{
digitalWrite(ledpin, LOW);
Serial.println("LED uit");
}
delay(500);
}

Berichten: 16
Geregistreerd: 17 Feb 2013, 22:59

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor Arjen » 02 Mei 2013, 16:50

Hartelijk dank voor deze reactie.
Ik ga vanavond gelijk even kijken. De kans is groot dat het probleem met Putty inderdaad is (grotendeels) is opgelost:)
Arduino uno Rev3, JY-MCU bluetooth module, TB6612FNG Motor driver

Berichten: 16
Geregistreerd: 17 Feb 2013, 22:59

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor Arjen » 03 Mei 2013, 11:08

Ik heb putty gedownload maar helaas zie ik de com-poort niet verschijnen bij apparaat beheer. aan het begin van dit onderwerp had zag ik het wel(eens). Ik ga nog even verder google maar als iemand een idee heeft waar het aan ligt hoor ik dat natuurlijk graag.
Arduino uno Rev3, JY-MCU bluetooth module, TB6612FNG Motor driver

Berichten: 4
Geregistreerd: 22 Apr 2013, 22:15

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor mwv » 05 Mei 2013, 01:17

Ik had eerst ook problemen om onder Windows 7 de Bluetooth goed aan de praat te krijgen. Ik heb mijn standaard Windows Bluetoothdrivers gedeinstallleerd en vervolgens de drivers geinstalleerd volgens: http://www.sevenforums.com/drivers/33457-bluetooth-peripheral-device-driver-solution-windows-7-a.html. In dat topic gaat het weliswaar over communicatie met een iPhone en de beschreven drivers zijn bedoeld voor communicatie met een Windows phone, maar bij mij heb ik zo de communicatie met de JY-MCU werkend gekregen.

Gebruikers-avatar
Berichten: 21
Geregistreerd: 17 Mei 2013, 19:30
Woonplaats: Twello

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor Timpje » 17 Mei 2013, 21:53

Hallo,
Aller eerst sorry als ik me had moeten voorstellen, ga ik hierna doen :oops:

Ik heb deze bluetooth module ook via dealextreme gekocht en werkend gekregen. Echter bestuur ik hem via een android telefoon.
Als je de arduino software opent staat onderin op welke compoort deze zit. (Bij mij com6). Probeer eens het compoortnummer dat je arduino software aangeeft. (staat rechts onderin.)
Wat je ook kan proberen (als je een android telefoon hebt, iphone/windows weet ik niet) via blueterm verbinding te maken met de bluetooth module. blueterm is een app die het data verkeer weer geeft op je scherm. Je kunt daar ook zelf in typen dus 1 en 2 kan je intypen en wordt dan verstuurd naar de bluetooth module en die geeft het door aan je arduino.
Ik hoop dat je er wat aan hebt ;).

Mvg Tim
Arduino Uno, duemilanove & wat losse Atmega 328 :)

Berichten: 4
Geregistreerd: 22 Apr 2013, 22:15

Re: JY-MCU bluetooth module

Berichtdoor mwv » 19 Mei 2013, 22:15

Om te kijken of ik verbinding kon maken met mijn Android telefoon, heb ik gebruik gemaakt van de app : Bluetooth SPP. Die heeft ook voor te programmeren buttons welke ik zelf handig vind. Daarna had ik zelf een appje geschreven om met buttons commando's te versturen en terugkomende meldingen van mijn Arduino te kunnen lezen. Dit heb ik vervolgens aangepast om de orientation sensor als input voor Android te gebruiken voor het versturen van commando's in plaats van buttons. Zo blijf ik voorlopig nog wel even bezig...

VorigeVolgende

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: apeqana en 42 gasten