Arduino / RPI programmeur // Verdeelkast werkend met RFID

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 Jan 2018, 09:54

Arduino / RPI programmeur // Verdeelkast werkend met RFID

Berichtdoor Douglas » 15 Jan 2018, 10:06

Voor op een jachtwerf zijn wij op zoek naar een Arduino / Raspberry PI programmeur die ons kan helpen bij het programmeren / ontwerpen van een stroomkast met 8 stopcontacten.
De kast is door middel van credits gebonden aan het RFID-tag te activeren voor 1kwh.
Een database houdt het aantal credits per RFID-tag bij en geeft ons centraal feedback over de status van het stopcontact en / of het nog te verbruiken stroom.
Mogelijkheid tot uitbreiding moet aanwezig zijn tot max 25 kasten.

Is er iemand die ons hiermee wil helpen tegen vergoeding?

Advertisement

Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

Re: Arduino / RPI programmeur // Verdeelkast werkend met RFI

Berichtdoor Kamh » 25 Jan 2018, 22:43

Hallo,

Ja, zou heel mooi te gebruiken zijn. Als camperbezitter kom je vaak op plaatsen waar dit ook bruikbaar is, electra afrekenen naar verbruik. Heb ik Duitsland zoiets degelijks gezien. Bij een automaat betaal je een bepaald bedrag dat bestaat uit de keuzes die je maakt op display. Aantal overnachtingen, toilet gebruik, douche, stroomgebruik, enz enz Dat geeft je een kaartje met RFID. Bij je standplaats hou je de kaart tegen een reader en je kan stroom tappen. Naar toilet ook de kaart om de deur te openen. Wasmachine idem, verswater idem enz.enz. Is je tegoed op dan schakelt alles uit, maar als je te veel hebt betaald krijg je het overschot automatisch terug op je bankrekening. Dit als je de RFID kaart bij de machine inleveren gaat voor vertrek. Stond verbaasd te kijken hoe perfect dit werkt bij een onbemande camperplaats naast een hotel die de camera bewaking doet. Veilig gevoel dus. Er bestaat dus iets dergelijks maar zal niet goedkoop zijn. Kan het adres wel eens opzoeken als je interesse hebt. Helaas ben ik een beginner in programmeren dus voor mijn een reuze stap te groot. ;-)

Vr grtz
Kees

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten