exploderende kist met countdown

Arduino specifieke Software
Berichten: 1
Geregistreerd: 04 Dec 2017, 16:13

exploderende kist met countdown

Berichtdoor Escape the forest » 04 Dec 2017, 16:24

Hallo forumleden,

Wij zijn een organisatie die zich bezig houdt met verstandelijk beperkte kinderen en kinderen met gedragsproblemen. Samen met deze kinderen maken wij een outdoor escape room. Nu ben ik niet iemand van shortcuts maar ik heb hulp nodig bij de volgende puzzel.

Deelnemer stapt door een IR lichtsluis, deze activeert de timer 4/7.. deze loopt terug van 15 minuten naar nul. Bij nul ontploft de kist.

Opdracht voor de deelnemer: schakel de bom uit met de juiste code (10 schakelaars met cijfers van 0 - 9) er hoeven er maar 4 gebruikt te worden de rest is dummy.
Bij het inschakelen van de juiste schakelaars (correcte code) dan stopt de countdown en krijgt de deelnemer een 4 cijferige code voor het volgende cijferslot.

timer wordt ingeschakeld door IR lichtsluis, bij nul volgt ontploffing,(schakelt geluidmodule in met ontploffing effect) indien juiste code volgt oplossing.

Wie helpt...groetjes

Marko de Vries.. ik heb de UNO R3 set

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 35
Geregistreerd: 13 Okt 2016, 21:17

Re: exploderende kist met countdown

Berichtdoor PA9CW » 04 Dec 2017, 18:32

Zo, u vraagt wij draaien ?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: exploderende kist met countdown

Berichtdoor shooter » 04 Dec 2017, 20:33

Ja leuk man, alhoewel ontploffen in december is wel een beetje problemen zoeken, maar ach.
Je hebt dus nodig een lichtsluis , en dus een ingang op je UNO.
10 schakelaars, met 10 weerstanden om deze naar de + te trekken, een drukknop om de code te laten nakijken, een display (cijfertjes) om de timer en de code te laten zien.
geluidsding om de timer te laten tikken en de boom, en het gejuich te doen.

software:
starten van de software
als je op de knop drukt dan de huidige stand opslaan als wincode.
als sluis aangaat de tijdvan millis() opslaan in een variabele,
op het display de huidige tijd - de opgeslagen laten zien, eventueel omrekenen naar minuten en seconden
als er op de knop gedrukt wordt de schakelaars laten zien, en laten blinken als deze gelijk is aan de opgeslagen code.

Er bestaan al vele van dit soort codemakers, maar die werken met een drukcode, dus daar heb je veel meer mogelijkheden in want de volgorde wordt dan belangrijk, dat lijkt mij bij jou een beetje veel van het goed.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten