hulpje voor beginners

Arduino specifieke Software
Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

hulpje voor beginners

Berichtdoor Kamh » 29 Nov 2017, 10:24

Voor wie net begint en nog niet goed kan programmeren (zoals ik bijv. :-( ) vond ik een leuk hulpje.
www.circuito.io
Gewoon samenstellen wat je wenst en de computer bouwt je project inclusief de ino file en bedradingsschema.
Beperkt tot de standaard modules, maar je leert hoe e.e.a. in elkaar steekt en kan natuurlijk alles aanpassen en uitproberen.
Succes
Kees
.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: hulpje voor beginners

Berichtdoor Koepel » 29 Nov 2017, 11:50

O :o wow, iemand heeft daar heel veel tijd in gestopt. Het is van http://www.roboplan.io/
Als ik bij de hardware door-klik dan kom ik bij Digi-Key terecht, daar kan iedereen het natuurlijk ook zelf bestellen.
De code voor de onderdelen lijken van Github geplukt te zijn (inclusief de fouten). Voor de I2C sensors zag ik meteen al verkeerd gebruik van de Wire library (dat heb ik dan weer :geek: ).

De 'glue' om alle invoer en uitvoer aan elkaar te verbinden bestaat uit een menu, de bediening is door een cijfer te kiezen. Op die manier zijn de waarden van de sensoren zichtbaar te maken. Dat is nogal erg eenvoudig.

De website zelf is knap gedaan.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: hulpje voor beginners

Berichtdoor shooter » 29 Nov 2017, 12:00

dank je, kende het al, en ondanks de beperkingen is het zeker interessant, Uiteraad zitten er best veel fouten in, maar daar kun je wel doorheen kijken.
Het wordt de beginner wel erg makkelijk gemaakt om een groot project te maken, en als het gekocht is dan komen ze erachter dat door gebrek aan kennis het toch niet werkend te krijgen is.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: hulpje voor beginners

Berichtdoor nicoverduin » 29 Nov 2017, 12:01

Waarschijnlijk voor de meesten hier voldoende om te leren :). Uiteindelijk zul je toch door die zure appel moeten en er tijd in steken.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 49
Geregistreerd: 31 Mrt 2017, 22:23
Woonplaats: Soesterberg

Re: hulpje voor beginners

Berichtdoor Kamh » 29 Nov 2017, 21:43

Hallo, Ben al een tijdje bezig met pogen de taal te leren maar dat valt erg tegen. Kan een ledje laten knipperen en een tekstje op lcd maar nog veel afkijken hoe het moet. Ben nu aan het prutsen met een hc05 bluetooth module en al diverse ino's van het net geplukt, tot nu toe werken de meeste niet of niet goed. Degene die ik via circuito genereerde met als uitvoer een kleine lcd werkt in 1 keer ! Zullen wel fouten in zitten maar dat is nu juist de uitdaging. Kijken hoe ze het doen en dan naapen en uitproberen. Wie weet leer ik dan ooit zoiets zelf te maken ;-) Geeft in elk geval de burger weer moed om door te gaan met prutsen .

vr.grtz
Kees

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ilipavudekejo en 16 gasten