Webserver/client

Arduino specifieke Software
Berichten: 4
Geregistreerd: 03 Nov 2017, 15:06

Webserver/client

Berichtdoor IvdB » 06 Nov 2017, 22:21

Ik heb op mijn arduino mega 2560 een webserver te draaien.
Op de SD-kaart van de ethernet-shield staat een .htm-bestandje met onder andere een aantal knoppen.
Als je in de browser surft naar het adres van de webserver op de arduino dan wordt het .htm-bestand netjes weergegeven.
Wordt er op een knop gedrukt in de webinterface dan komt dit binnen op de arduino en zet een digitale uitgang hoog.
Doordat er met een stukje code het bestand op de SDkaart wordt uitgelezen.

Omdat de webserver op de shield niet echt snel is, zou ik graag het bestandje willen verplaatsen naar een externe webserver.
Dit heb ik inmiddels draaien, alleen lukt het mij nog niet om de commando's van de knoppen in te lezen in de arduino.

Is er iemand die mij hier verder mee zou kunnen helpen?
Alvast bedankt

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Webserver/client

Berichtdoor Koepel » 07 Nov 2017, 12:02

Kun je een jpg bestand van je Arduino Mega 2560 opvragen om te kijken hoe lang het duurt ? Haal je de 8kbyte per seconde ?
Heb je geoptimaliseerd met een buffer ?
Heb je geprobeerd om de SPI snelheid te verhogen ?

Waar draait je server ? lokaal of bij een webhoster ?
Wat heb je allemaal draaien op die server ?

Je zou een normale tcp/ip vraag naar de Arduino kunnen doen. Zo iets als xx.xx.xx.xx/?knop=1
Om gegevens heen en weer te sturen is misschien MQTT een mogelijkheid, dan hoef je de router niet open te zetten bij een niet-lokale server.

Veel verder dan dit gaat mijn kennis niet, anderen op dit forum weten er meer van.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten