visualitsatie (scada)

Arduino specifieke Software
Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 10:59

visualitsatie (scada)

Berichtdoor patrickwit » 01 Feb 2013, 12:20

kan iemand mij kort uitlegen welk programma ik het beste voor een visualisatie kan gebruiken.

en dan heb ik het over dat je een interface heb waar je de functies kan kiezen die je wilt/kan gebruiken.

dus kortom ik vraag naar een programma.
en natuurlijk zijn tips altijd welkom.

Advertisement

Berichten: 85
Geregistreerd: 10 Jan 2013, 14:51
Woonplaats: Waddinxveen

Re: visualitsatie (scada)

Berichtdoor Karel » 01 Feb 2013, 13:03

patrickwit schreef:kan iemand mij kort uitlegen welk programma ik het beste voor een visualisatie kan gebruiken.

en dan heb ik het over dat je een interface heb waar je de functies kan kiezen die je wilt/kan gebruiken.

dus kortom ik vraag naar een programma.
en natuurlijk zijn tips altijd welkom.


Wat wil je visualiseren?
Wat voor 'visualisatie-apparaat' gebruik je?
Een 'interface' zit altijd tussen twee dingen. Tussen een gebruiker en een apparaat, tussen twee apparaten, tussen software en een apparaat, enz. enz. Wat bedoel je hier met interface?
Je vraagt 'een programma'. Daar zijn er miljarden van. Ik kan je zo een paar programma's sturen, maar ik heb het idee dat je dat niet bedoelt.

Is dit voor een studie- of schoolopdracht? Er zal op jouw vragen hierboven weinig uitrollen. Ik denk dat je jezelf iets meer moeite moet getroosten om duidelijk te maken wat je wilt. Het ontwerpen en bouwen van software bestaat in de eerste plaats uit communicatie. Wat wil de opdrachtgever precies? Hoe wil hij dat?

Als je een softwareklant van me zou zijn zou ik geen idee hebben wat ik met je vragen aanmoet.

Mijn toonzetting lijkt misschien een beetje pesterig, maar lees je eigen vraagstelling nog eens door? Kan je er zelf een touw aan vastknopen? Op veel fora wordt graag kennis gedeeld, maar het is wel zo aardig als de vraagsteller de moeite neemt zijn vraag/vragen helder te formuleren.

Groet, Karel
If you think education is expensive, try ignorance! (Derek Bok)

Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 10:59

Re: visualitsatie (scada)

Berichtdoor patrickwit » 01 Feb 2013, 14:57

mijn excuses, je heb volkomen gelijk.

mijn bedoeling is om zelf beelden te kiezen, de beelde zijn terug te zien in het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Jqco9sTttY

mijn bedoeling is dus om te kiezen doormiddel van programma/visualisatie.
Zie voorbeeld 1 van een voorbeeld layout.
dit word dus weergegeven op de pc, of eventueel in toekomst via IP.
kortom ik zou dus via de pc het bord willen aansturen,
om te beginnen wil eerst via usb een werkend geheel krijgen en later via internet/IP

nu zoek ik enkel wat tips en uitleg om mij verder te helpen
zelf zat ik te denken aan het programma visual basic, op me stage is er nog iemand die visual basic kent dus kan ik ook het 1 en andere aan hem vragen.
maar hij heeft geen verstand van arduino, en ik wel een basis kennis die steeds meer word.

hopelijk is deze uitleg wel voldoende

Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 10:59

Re: visualitsatie (scada)

Berichtdoor patrickwit » 04 Feb 2013, 10:36

dus bij deze hopelijk een gepaste uitleg, met meer informatie?

Berichten: 21
Geregistreerd: 23 Jan 2013, 10:59

Re: visualitsatie (scada)

Berichtdoor patrickwit » 05 Feb 2013, 22:19

wat mensen hier ook bekent met visual basic en arduino, ga uiteindelijk visualisatie doen met visual basic

Berichten: 85
Geregistreerd: 10 Jan 2013, 14:51
Woonplaats: Waddinxveen

Re: visualitsatie (scada)

Berichtdoor Karel » 05 Feb 2013, 22:45

patrickwit schreef:wat mensen hier ook bekent met visual basic en arduino, ga uiteindelijk visualisatie doen met visual basic


Is het een idee om dan seriële communicatie met visual basic aan de computerkant te gebruiken, en met arduino sketches aan de arduino kant?

hier vind je een tutorial voor seriële communicatie met de arduino. Dan zou het mooi zijn als je medestudent met visual basic kennis de andere kant kent, of zich eigen maakt.

Voordat je met visual basic seriële communicatie programmeert kan je de arduino kant al bouwen en testen met het seriële communicatie via de IDE.

Succes, Karel
If you think education is expensive, try ignorance! (Derek Bok)

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten