Fade van led.

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 04 Mei 2014, 20:34

Fade van led.

Berichtdoor Koetjeboe91 » 24 Jul 2017, 20:36

Hallo allemaal,

Voor een testkast (atmega2560 microcontroller) heb ik in het verleden eens software geschreven.
Echter was deze zeer grof geschreven en nu ben ik bezig de code netter te maken en ook simpeler te maken.
Echter kom ik niet echt uit een probleem wat ik wil oplossen.
Als op de testkast de startknop niet is ingedrukt moet er een blauwe led constant blijven branden.
Zodra de startknop is ingedrukt moet de led in en uit gaan faden (pwm).
de testkast doet nu verschillende testen en zal na enige tijd een goedkeur of afkeur geven.
Hier komt dan het volgende probleem.
Als de test goedkeur is dan moet de blauwe led uitblijven en een groene led aangaan en constant blijven branden.
En als de testkast afkeur aangeeft moet de blauwe led ook uitgaan en een rode led constant blijven branden.
Zodra de testkast merkt dat de geteste print is verwijdert is moet de blauwe led weer constant branden totdat de startknop weer word ingedrukt.
Zelf dacht ik dit te kunnen oplossen middels een timer maar dan zit ik met het probleem dat de led niet aan of uit blijft als ik dat wil. Of kan dit middels de commando sei en cli worden gedaan zodat de timer interrupt tijdelijk word in en uitgeschakeld.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Peter

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Fade van led.

Berichtdoor Koepel » 24 Jul 2017, 22:38

Wat je beschrijft is een state-machine.
Binnen zo'n state-machine kun je software timers en faden toevoegen met millis().

Er is dus geen timer nodig, geen sei() en geen cli(). Gewoon algemene code op de Arduino manier, zodat die code ook werkt op allerlei andere Arduino boards.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten