Tijdspanne inbouwen dat moet voldaan zijn aan bepaalde voorw

Arduino specifieke Software
Berichten: 32
Geregistreerd: 18 Jan 2017, 19:58

Tijdspanne inbouwen dat moet voldaan zijn aan bepaalde voorw

Berichtdoor DG300flyer » 20 Jul 2017, 16:12

Dag beste forumleden ,

Ik ben bezig met een codeslot waarbij een RFID lezer en een Keypad zijn gecombineerd om de poort van mijn garage te openen en sluiten. Omdat ik nogal eens verstrooid ben durft het gebeuren dat ik 's avonds mijn garagepoort vergeet te sluiten met alle mogelijke gevolgen van dien.
Nu heb ik op de garagepoort een magneetcontact geplaatst die weet of de poort open is of dicht en buiten een LDR die ziet of het licht of donker is.

Als de poort openstaat en het lichtniveau daalt beneden een bepaalde waarde dan zal de arduino een signaal geven aan het relais dat de motor van de poort bediend en de poort sluiten.
Tot zover alles goed.
Wanneer ik nu in het donker thuis kom en de poort via de afstandsbediening open om binnen te rijden dan opent het magneetcontact en zgt tegen de arduino dat de poort openstaat en in combinatie met de LDR zal de arduino dus een signaal geven en de poort terug sluiten.
Nu mijn vraag : Op welke manier is het mogelijk de code zo aan te passen dat indien het magneetcontact ziet dat de poort open staat en de LDR verteld dat het donker is de arduino een aantal seconden ( 30) wacht en wanneer binnen deze tijd de toestand van het magneet contact verandert ( omdat de poort dan terug dicht is ) de arduino geen signaal geeft maar in rust blijft staan, enkel wanneer na deze tijd ( 30sec ) het magneetcontact nog open is zou de arduino een signaal mogen geven aan het relais.
Ik heb het geprobeert met een delay ( 30000 ); maar de arduino geeft na die periode toch een signaal aan het relais ongeacht of de toestand van het magneetcontact binnen die tijdspanne verandert is of niet. ???????

Advertisement

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Tijdspanne inbouwen dat moet voldaan zijn aan bepaalde v

Berichtdoor shooter » 20 Jul 2017, 21:39

delay is een leuk begin, maar kijk eens naar blink without delay, daar staat de beschrijving van een timer, hierdoor kun je andere taken doen terwijl je ook nog een tijd bijhoud.
je oplossing is met delay ook te doen hoor,
als de deur open gaat zet dan een delay aan sluit de deur na 30 seconden als het donker is.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 32
Geregistreerd: 18 Jan 2017, 19:58

Re: Tijdspanne inbouwen dat moet voldaan zijn aan bepaalde v

Berichtdoor DG300flyer » 23 Jul 2017, 13:01

Dag Paul,
Bedankt voor de tip, ik ga het eens proberen via de " millis "
Groeten
Alex

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten