hoe een H bestand te maken

Arduino specifieke Software
Berichten: 9
Geregistreerd: 06 Apr 2017, 19:33

hoe een H bestand te maken

Berichtdoor klaas » 07 Apr 2017, 23:38

Hallo allemaal ben hier met een projectje bezig nu is daarvoor een H bestand nodig het gaat om het bestand StopWatch.h

vraag waar kan ik dit bestand vinden en hoe kan ik het H bestand op slaan om later naar mijn libaries te koperen

het gaat om het bestand StopWatch.h en StopWatch.cpp de
Verbeterde versie 0.1.03

gr harry

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor Koepel » 08 Apr 2017, 05:22

Iedereen kan bestanden die StopWatch.h en StopWatch.cpp heten op internet zetten. Misschien kun je vertellen waar je de sketch vandaan hebt die het gebruikt, en misschien staat daar wat er voor nodig is.

Ik vermoed dat het de StopWatch van RobTillaart is: https://github.com/RobTillaart/Arduino/tree/master/libraries/StopWatch

Je kunt er een library van maken, maar je kunt ze ook aan je project toevoegen.
Rechtsboven in de Arduino IDE zit een klein knopje met een drop-down menu. Daar kun je "Nieuw tabblad" kiezen, en vervolgens "StopWatch.cpp" en "StopWatch.h" toevoegen en dan de code van RobTillaart er in kopiëren.

Berichten: 9
Geregistreerd: 06 Apr 2017, 19:33

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor klaas » 08 Apr 2017, 09:17

Hallo Koepel

De stopwatch file was ik ook nodig voor een andere wspr zender je gaat zoeken op het Net omdat mij sketch niet werkte naar een andere sketch van daar de stopwatch fale's maar die kan ik nu maken bedankt voor deze info nu kom ik een stapje verder .

gr Harry

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor nicoverduin » 08 Apr 2017, 10:40

Harry weet je dat er op het toetsenbord ook punten en komma's staan....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 9
Geregistreerd: 06 Apr 2017, 19:33

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor klaas » 08 Apr 2017, 11:32

jawel maar die mag je er zelf bij plaatsen ha ha

Berichten: 9
Geregistreerd: 06 Apr 2017, 19:33

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor klaas » 08 Apr 2017, 18:45

Oke ook weer van alles geprobeerd maar kom het ook niet Vedder mee .

Hij herkent de stopwatch bestand niet dus wil de sketch niet uploaden naar de Nano het gaan om het bestand van UNO_AD9850_AD9851_v2_1.ino

deze is op de site van http://www.knology.net/~gmarcus/

heb de stopwatch fale in de libraries map geplaatst

gr harry

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: hoe een H bestand te maken

Berichtdoor Koepel » 09 Apr 2017, 17:31

Omdat het me eenvoudiger leek om die twee bestanden aan je project toe te voegen, heb ik verteld hoe je dat kunt doen. Hoe je ze als library kunt toevoegen heb ik daarom maar achterwege gelaten.
Het is nu aan jou om te beschrijven wat je doet en wat het resultaat is (waarom kom je niet verder ? kreeg je foutmeldingen ? welke foutmeldingen ? heb je de uitgebreide compiler output aangezet ? Heb je geprobeerd om ze aan het project toe te voegen ? met welke namen ? Hoe heb je de include gedaan in het *.ino bestand ? Heb je ze in de "libraries" map geplaatst ? welke "libraries" map ? en hoe ? enzovoorts).

Het kan op meerdere manieren, en alle manieren werken. Dus ze staan op de verkeerde plaats, of ze hebben de verkeerde naam, of de include is niet goed.

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten