Fout tijdens compilatie

Arduino specifieke Software
Berichten: 18
Geregistreerd: 05 Apr 2015, 21:50

Fout tijdens compilatie

Berichtdoor janvb » 06 Jan 2017, 23:00

Tijdens de compilatie van een stukje software om een LED display aan te sturen krijg ik deze fout :

C:\Users\gebruiker\Desktop\Mx_matrix\Mx_matrix.ino:1:23: fatal error: MaxMatrix.h: No such file or directory
#include <MaxMatrix.h> ^

compilation terminated.
exit status 1
Fout bij het compileren van board Arduino/Genuino Uno



MaxMatrix.h is niet geïnstalleerd, en dat is dus de fout. Maar mijn vraag is : hoe krijg ik dit bestand geïnstalleerd ? Waar kan je het downloaden ?

Als ik ga googelen kan je er veel over zien, maar je ziet de bomen niet door het bos ....

Dank voor de hulp ..

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Fout tijdens compilatie

Berichtdoor nicoverduin » 07 Jan 2017, 00:15

Sowieso zou ik eens kijken op arduino.cc en importing libraries. Verder kun je googelen op de naam van die library zonder de .h. Daar kun je meestal de downloadable versie vinden. Die moet je uitpakken in mijn documenten/Arduino/libraries
Verder kan het ook de moeite waard zijn om alle functies van de IDE te bekijken en proberen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Fout tijdens compilatie

Berichtdoor Koepel » 07 Jan 2017, 10:09

Bij voorkeuren (menu: Bestand / Voorkeuren) staat de Sketchboeklocatie.
Die staat meestal op "Mijn documenten/Arduino". Daar komen al je sketches, en ook de libraries die je importeert.
Wanneer je een sketch opent van een andere plaats, dan is het beter om die sketch eerst op te slaan naar die Sketchboeklocatie.

Wanneer je zomaar halverwege die locatie wijzigt of iets anders doet waardoor je Desktop map opeens die locatie is, dan zitten de libraries misschien nog op de oude Sketchboeklocatie. Gebruik dus een normale locatie voor je Sketchboeklocatie en doe al je projecten op die plaats.

Vaak zijn er meerdere versies en meerdere afsplitsingen van een library. Het hoort in de sketch te staan welke gebruikt is. Vraag het anders na. Waar heb je die sketch vandaan ?

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Fout tijdens compilatie

Berichtdoor shooter » 07 Jan 2017, 20:51

de locatie staat op je desktop, dat is niet slim, meestal wordt het ergens in documenten gezet.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: uqamayol en 10 gasten