Led na bepaalde tijd uit zetten ook al blijft input High.

Arduino specifieke Software
Berichten: 7
Geregistreerd: 16 Okt 2016, 09:38

Led na bepaalde tijd uit zetten ook al blijft input High.

Berichtdoor Vansman » 16 Okt 2016, 10:11

Hallo,

Ik ben bezig om een mijn elektrische poort te bedienen via de Arduino.
Een onderdeel daarvan is het aansturen van een bel die geactiveerd wordt als de IR sluis onderbroken wordt op de oprit.
Nu wil ik het zo maken dat als er bv een auto in de straal geparkeerd wordt de bel na een bepaalde periode stopt (ondanks dat de sensor Input nog high is) En dat hij weer naar de beginstatus moet gaan als de sensor Input low wordt.

Ik ben nieuw met programmeren en heb ondertussen al een aantal uurtjes zitten testen met Millis()
Wat ik ervan begrijp is dat deze tijd continue doorloopt en je deze waarde niet zomaar kunt resetten naar nul, maar dat je voorwaarde moet laten berekenen op basis van de vorige tijdwaarde.

Wat moet het programmadeel doen;

Als sensor is Low , LED uit
Als sensor is High, LED aan
Als sensor is High langer dan 5 seconden, LED weer uit en wachten tot sensor Low is geweest.

Alvast bedankt voor de tips.

Groet,
Leon

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Led na bepaalde tijd uit zetten ook al blijft input High

Berichtdoor nicoverduin » 16 Okt 2016, 10:33

Vansman schreef:Hallo,

Ik ben bezig om een mijn elektrische poort te bedienen via de Arduino.
Een onderdeel daarvan is het aansturen van een bel die geactiveerd wordt als de IR sluis onderbroken wordt op de oprit.
Nu wil ik het zo maken dat als er bv een auto in de straal geparkeerd wordt de bel na een bepaalde periode stopt (ondanks dat de sensor Input nog high is) En dat hij weer naar de beginstatus moet gaan als de sensor Input low wordt.

Ik ben nieuw met programmeren en heb ondertussen al een aantal uurtjes zitten testen met Millis()