LDR naar lichtbalk

Arduino specifieke Software
Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: LDR naar lichtbalk

Berichtdoor nicoverduin » 05 Mei 2016, 12:41

newb schreef:Dank voor je reactie en positiviteit over het onderwijs, deze code is maar een onderdeel van een groter geheel en ze zullen dus niet naar de code gaan kijken.
Een beschrijving en versie is inderdaad wel handig ga ik nu nog even doen. Wat de delays betreft, ik kwam ergens tegen dat je deze er voor de ''netheid'' in kon zetten waardoor het soepeler zou lopen merkte zelf niet echt verschil.
Ik kan alleen niet helemaal het verschil vinden tussen ''='' en ''==" . Heb nu == erin verwerkt en hij doet het nog, had ik met alleen = kans op onverwachte dingen gehad?

Nogmaals dank voor de feedback.

Vwb het onderwijs.... Ik zie nu ruim 7 jaar scripties van eindexamenkandidaten... En de kwaliteit is er alleen maar op achteruit gegaan. Daarnaast zijn er vele studenten inmiddels die stuk voor stuk klagen dat de leraren er eigenlijk ook geen z.k vanaf weten. En dat is wel vrij zorgelijk. En als ze al wat weten is dat vaak beperkt tot coderen en niet programmeren. Dat laatste is wel al heel erg verdampt. En dan ook terug te zien in het resultaat waarbij men eerst gaat "tikken" en dan pas gaat nadenken wat er eigenlijk moet gebeuren. Dus heb ik alle reden om mijn ongenoegen over de kwaliteit van het onderwijs aan te stippen.
Het feit dat men niet naar de code gaat kijken is geen reden om slordig te werken. Dit zijn van die typische gewoonten die moeilijker zijn om af te leren dan gelijk goed te doen.
Het niet kunnen vinden van het verschil tussen '=' en '==' verbaast mij een beetje...... maar bevestigd wel mijn beeld.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Advertisement

Berichten: 163
Geregistreerd: 15 Dec 2012, 21:02
Woonplaats: Delfzijl

Re: LDR naar lichtbalk

Berichtdoor FPCUser » 06 Mei 2016, 16:01

Het niet kunnen vinden van het verschil tussen '=' en '==' verbaast mij een beetje...... maar bevestigd wel mijn beeld.


Heb je hier iets aan?
"Programmeren in C, Cursus voor starters"
http://icozct.tudelft.nl/TUD_CT/software/programmeren/files/cursus_c1993.pdf

Weliswaar 'oud', uit 1993, maar wat betreft jou probleem nog steeds... actueel ;)
Gratis, en in het Nederlands.

3.8.2 Blz 15: Assigment operator (toekenning)
4.2 Blz 17: Relationele operatoren (vergelijkingen)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: LDR naar lichtbalk

Berichtdoor nicoverduin » 06 Mei 2016, 16:13

En anders zou ik ook eens kunnen kijken in Kerningham & Richie The C programming Language. Is nog steeds een van mijn beste boeken (uit ergens in de 80'er jaren).
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 163
Geregistreerd: 15 Dec 2012, 21:02
Woonplaats: Delfzijl

Re: LDR naar lichtbalk

Berichtdoor FPCUser » 06 Mei 2016, 19:08

Heb ik hier voor m'n neus liggen. :D
Second edition. Uitgave van 1990.
In het Nederlands, n.l. vertaald door Maarten van Vreumingen en Teus de Jong.

Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: LDR naar lichtbalk

Berichtdoor shooter » 07 Mei 2016, 11:26

en dat noemen jullie modern onderwijs, de boeken zijn ouder dan de leerlingen ;)
paul deelen
shooter@home.nl

Vorige

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten