wat wil deze zeggen en hoe los ik het op

Arduino specifieke Software
Berichten: 46
Geregistreerd: 13 Jan 2016, 11:00

Re: wat wil deze zeggen en hoe los ik het op

Berichtdoor dinoshop » 07 Apr 2016, 20:15

ik gebruik versie 6 en daar werkt die niet doe ik het in 5 werkt deze perfect

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: wat wil deze zeggen en hoe los ik het op

Berichtdoor nicoverduin » 08 Apr 2016, 07:44

Of in 5 blijven of 1.6.7 gebruiken.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 46
Geregistreerd: 13 Jan 2016, 11:00

Re: wat wil deze zeggen en hoe los ik het op

Berichtdoor dinoshop » 08 Apr 2016, 16:40

das mooi antwoord kan ik zelf ook bedenken maar de vrag waarom hij werkt op 5 en niet op 6 is hiermee niet opgelost.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: wat wil deze zeggen en hoe los ik het op

Berichtdoor nicoverduin » 08 Apr 2016, 17:16

Ik ook niet. En ik volg ook niet alle toeters en bellen die gewijzigd worden in de compiler. Ik weet wel dat een van die versies een kort leven was beschoren. En daar ik er geen probleem mee heb, zie ik geen reden om er energiein te steken. Jij daar in tegen vind het kennelijk wel belangrijk dus wat houd je tegen om daar de diepte mee in te gaan.

@edit. Net gecompileerd onder 1.6.6. Compileert gewoon. Maar je kan het controleren als je in de library kijkt van dat ding. Daar moet die functie staan. Dus ofwel je hebt een verkeerde lib gebruikt en niet die versie die ik je gegeven hebt on je user arduino libraries folder gezet. Of je hebt er een gezet in de IDE libraries folder (terwijl je eigenlijk daar met je vingers vanaf moet blijven) of je hebt er nog een libary in staan met dezelfde class name waarin die functie kennelijk niet bestaat. Of je hebt zelf in die library zitten rommelen en die functie een andere naam gegeven of gedelete.

In ieder geval:
a) ik heb je eerder al een link gegeven van een werkende lib waar die functie gewoon in staat
b) Ik heb jouw programma gecompileerd onder 1.6.6 (onder Eclipse) en compileert gewoon
Maar als jij NOG een lib hebt in dezelfde folder met dezelfde class, ben je meestal de goden aan het verzoeken......
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten