Kinderen leren rekenen

Arduino specifieke Software
Berichten: 4067
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Kinderen leren rekenen

Berichtdoor shooter » 06 Apr 2016, 21:04

een char zou ik zoeken met if int is 1 dan char is '+' else '-'
met alleen plus en min heb je er 6 dus prima te doen.
en ja je schema klopt redelijk hoor.
ga door.
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kinderen leren rekenen

Berichtdoor nicoverduin » 07 Apr 2016, 07:36

Koemi schreef:
nicoverduin schreef:Je moet ook eerst het hele concept uitwerken en dan pas deze uitwerken in een taal. Technisch is het allemaal oplosbaar. Maar zodra je heen en weer begint te flippen tussen de uitvoering en het concept wordt het vrijwel zeker een zooitje.


Je hebt helemaal gelijk, Nico.

Maar als je nog niet zoveel programmeerervaring hebt als ik, moet je aftasten en proberen. Totdat je vastloopt. En dan kan je twee dingen doen:
1. Stug doorgaan.
2. Andere wegen zoeken om tot hetzelfde resultaat te komen.

Normaliter red ik mij prima met voorbeelden vanuit het internet (en hoef ik dus niets te vragen op dit forum), maar wb deze materie is er niet veel over te vinden, helaas.

Anyway; deze vragen blijven openstaan, welke keuze ik ook zal maken aangaande 'het concept' 8-)

De problemen die ik tegenkom zijn bijvoorbeeld het omzetten van een byte (of int) die ineens in een char ("??") moeten wijzigen. Het is 'rommelen' met variabelen...
Wat is een '+' of een '-' eigenlijk? Een char? Nog niet veel info over kunnen vinden...
Een ander probleem is het projecteren van de som; hoe laat ik de Arduino rekenen. Als bijv aa=2 en bb=+ en cc=3:

Tja, na inmiddels 42 jaar ontwikkelen heb ik wel geleerd, als je het niet kan beschrijven kun je het niet bouwen....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten