Hulp nodig met Seriële poort en wav trigger

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Mrt 2016, 17:23

Hulp nodig met Seriële poort en wav trigger

Berichtdoor Kwintuh » 24 Mrt 2016, 17:38

Hallo forumleden,

Ik ben Quinten (18 jaar) en ben nieuw op het forum.

Ik heb al een hele tijd een Arduino UNO maar ben nooit veel verder gekomen dan de basis van het scripten (lees: poorten benoemen, knopjes en ledjes laten knipperen etc.). Ik kon nooit een goed project vinden om de Arduino in te gebruiken. Inmiddels heb ik een project waar ik hem in wil gebruiken en daarvoor heb ik ook een wav trigger aangeschaft. De wav trigger is in feite heel makkelijk te gebruiken. 16 poorten met 16 soundtracks op een sd-kaart. Als je nr. 1 - 16 een passief of een actief signaal geeft, begint de soundtrack te spelen.

Nu mijn probleem:
Via de seriële poort is het ook mogelijk om een heleboel extra soundtracks af te spelen en volume te dempen etc. Ik zou alleen niet weten hoe ik moet communiceren met mijn wav trigger. Als iemand mij hier een beetje wegwijs mee kan maken, kan ik een start maken aan mijn project. Ik ga waarschijnlijk ook een topic openen dan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hulp nodig met Seriële poort en wav trigger

Berichtdoor nicoverduin » 24 Mrt 2016, 19:01

Je kan gewoon boodschappen sturen via bijvoorbeeld softwareSerial op 57.6 kbaud. De boodschappen staan beschreven in hoofdstuk 5 van de usermanual.
Je kan dan via jouw Arduino de boodschappen versturen die in de handleiding staan.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 24 Mrt 2016, 17:23

Re: Hulp nodig met Seriële poort en wav trigger

Berichtdoor Kwintuh » 25 Mrt 2016, 14:56

Bedankt voor je reactie nicoverduin.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Moet ik dan "serial.begin(57600)" gebruiken? Misschien is het mogelijk om een klein stukje code te sturen met hoe ik de verbinding tot stand zet en hoe ik een liedje laat afspelen. :)

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hulp nodig met Seriële poort en wav trigger

Berichtdoor nicoverduin » 25 Mrt 2016, 15:03

Geen idee verder. Het is jouw bordje en er is een hele gebruikers handleiding. Ik heb het niet en ik was niet van plan om dat nu voor jou te gaan bestuderen. Maar als je nog niet weet wat de rol van Serial.begin() is dan zou ik eerst eens wat basiskennis gaan verfrissen.
Suc6
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: evteciji, izehifej en 85 gasten