Arduino Koppel & Vermogen

Arduino specifieke Software
Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: Arduino Koppel & Vermogen

Berichtdoor Gij Kieken » 29 Feb 2016, 12:28

shooter schreef:ik zou ook gaan voor de methode van nico, want schrijven naar de SD kaart is wel te onderbreken en een serial signaal niet.
inderdaad gaat er wat fout met de timer want die wordt ook door de serial poort gebruikt.
persoonlijk zou ik de microsecondentimer gebruiken in de ISR, die is een stuk nauwkeuriger. en nooit detachinterupt gebruiken want dan kun je pulsen verliezen. alleen de tijd opslaan bij elke puls.


Hey Shooter , detachinterrupt had ik er bij geplaatst om het keurig te houden, althans dit had ik zo begrepen uit de literatuur.De eerste probeersels waren ook met een SD kaartje,had een constructie opgezet om telkens een nieuwe flie aan te maken indien deze reeds bestond en iets met twee array's om ondertussen te kunnen weg schrijven.Maar natuurlijk niet van zo een omvang ,diepgang en techniek zoals die van Nico, daarvoor ben ik nog wat te licht bevonden als je begrijp wat ik bedoel.
Door het geklungel met die Sd kaartjes, zeker de Micro SD wou ik het via USB doen.
Ben nu terug wat zoet met de code van Nico te doorgronden.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 631
Geregistreerd: 15 Nov 2015, 11:54

Re: Arduino Koppel & Vermogen

Berichtdoor Gij Kieken » 01 Mrt 2016, 13:09

Nico nogmaals bedankt.
Het is een knap staaltje code waar ik iets aan heb en kan mee experimenteren.
#define DEBUG is voor mij een opsteker
Voorlopig 1 vraagje, wanneer en waarom moet je Arduino.h includen als je een sketch schrijft, is dit een erfenis uit vroegere Arduino IDE versies om andere libraries te kunnen importeren ofzo?

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Arduino Koppel & Vermogen

Berichtdoor nicoverduin » 01 Mrt 2016, 14:08

Ik ontwikkel met de Eclipse IDE icm Arduino Plugin. En daar was in de cpp variant die include nog nodig. Tegenwoordig niet meer.
Eclipse is een geavanceerde editor die allerlei talen en platformen ondersteund. Maar ook tools als doxygen (documentatie) en SVN (versiebeheer). Als je source bekijkt staat er een heleboel commentaar in als ook allerlei vreemde parameters. Via doxygen genereer je een website met alle info. Zie : http://malawi.verelec.nl
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Vorige

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ebebuvedu, iminelomao en 81 gasten