Fout bij compileren

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Nov 2015, 01:46

Fout bij compileren

Berichtdoor NielsO. » 14 Nov 2015, 02:01

Dag allemaal,

Even een korte introductie.
Ik ben een universiteitsstudent (Productontwikkeling) in Antwerpen en we hebben een opdracht gekregen om een product te programmeren (Prototype maken) in Arduino.
Hiervoor hebben we een Arduino UNO gekregen met een tinkerkitshield. Jammer genoeg is het allemaal zelfstudie, mijn kennis van Arduino is dus nihil!

Daarom dacht ik dat het verstandig was om eens gewoon te testen hoe de voorbeelden werken die bij de library van tinkerkit meekwamen om het programma te leren kennen.
Met als gevolg dat ik al snel een voorbeeld sketch geopend had en op verifiëren drukte. Maar toen kreeg ik meteen een foutmelding!

De foutmelding hieronder:
Code: Alles selecteren
Arduino: 1.6.6 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Uno"

In file included from C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit\examples\LightSensor\LightSensor.ino:20:0:

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:222:33: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::ADCres' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float ADCres = 1023.0;

                                 ^

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:224:33: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::Kelvin' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float Kelvin = 273.15; // 0°C = 273.15 K

                                 ^

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:226:31: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::Ginf' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float Ginf = 120.6685; // Ginf = 1/Rinf

                               ^