Fout bij compileren

Arduino specifieke Software
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Nov 2015, 01:46

Fout bij compileren

Berichtdoor NielsO. » 14 Nov 2015, 02:01

Dag allemaal,

Even een korte introductie.
Ik ben een universiteitsstudent (Productontwikkeling) in Antwerpen en we hebben een opdracht gekregen om een product te programmeren (Prototype maken) in Arduino.
Hiervoor hebben we een Arduino UNO gekregen met een tinkerkitshield. Jammer genoeg is het allemaal zelfstudie, mijn kennis van Arduino is dus nihil!

Daarom dacht ik dat het verstandig was om eens gewoon te testen hoe de voorbeelden werken die bij de library van tinkerkit meekwamen om het programma te leren kennen.
Met als gevolg dat ik al snel een voorbeeld sketch geopend had en op verifiëren drukte. Maar toen kreeg ik meteen een foutmelding!

De foutmelding hieronder:
Code: Alles selecteren
Arduino: 1.6.6 (Windows 10), Board:"Arduino/Genuino Uno"

In file included from C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit\examples\LightSensor\LightSensor.ino:20:0:

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:222:33: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::ADCres' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float ADCres = 1023.0;

                                 ^

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:224:33: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::Kelvin' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float Kelvin = 273.15; // 0°C = 273.15 K

                                 ^

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:226:31: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKThermistor::Ginf' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float Ginf = 120.6685; // Ginf = 1/Rinf

                               ^

In file included from C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit\examples\LightSensor\LightSensor.ino:20:0:

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit/TinkerKit.h:293:32: error: 'constexpr' needed for in-class initialization of static data member 'const float TKAccelerometer::_gain' of non-integral type [-fpermissive]

     const static float _gain = 1.414;

                                ^

Meerdere bibliotheken gevonden voor "TinkerKit.h"
Gebruikt: C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit
Niet gebruikt: C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\TinkerKit-master
exit status 1
Fout bij het compileren.

  Dit rapport zou meer informatie hebben met
  "Tijdens de compilatie uitgebreide uitvoer weergeven"
  ingeschakeld in Bestand > Voorkeuren.


Iemand die me kan helpen en weet waarom deze foutmelding opduikt?

P.S.: Ik ken geen termen, vandaag heb ik voor het eerst de arduino-kit en het programma aangeraakt.

Alvast bedankt voor de tijd!

Met vriendelijke groeten
Niels O.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Fout bij compileren

Berichtdoor nicoverduin » 14 Nov 2015, 10:05

Ik zou de IDE van pak'm beet 1.5.2 nemen. De nieuwere versies zijn veel strenger met toepassen van de regels. De Tinkerkit libraries zijn verouderd. Laatste update was in 2013.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 2
Geregistreerd: 14 Nov 2015, 01:46

Re: Fout bij compileren

Berichtdoor NielsO. » 14 Nov 2015, 18:59

Bedankt voor de tip! In een oudere versie werkt het inderdaad wel!

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: ezigqefuopu en 80 gasten