library

Arduino specifieke Software
Berichten: 3
Geregistreerd: 18 Mei 2013, 17:23

library

Berichtdoor Downforce1 » 13 Nov 2015, 19:33

kan iemand mij uitleggen hoe je de functie,s die in een library zitten kan vinden, anders dan b.v. een voorbeeld sketch waar er wel een aantal in staan maar vaak niet alle mogelijkheden?

b.v. digitalWrite(13, HIGH); is goed maar ook digitalWrite(13, LOW); is mogelijk!

als ik nu een file.h heb van b.v. adafruit hoe weet ik dan wat de mogelijkheden allemaal zijn en wat ik precies moet invullen (grote letters, komma,haakjes enzv. )in zo een library file??

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: library

Berichtdoor nicoverduin » 13 Nov 2015, 20:08

Het ligt er eigenlijk een beetje aan hoe de ontwikkelaar een library aanlevert. Er zijn erbij die bijv. een doxygen website erbij genereren (wordt volledig gegenereerd uit de code). Dat is het ene uiterste. De andere is gewoon de classes en include files in een foldertje zetten en klaar. De ervaren ontwikkelaar heeft daar geen probleem mee, want die pakt de source wel en leest het. Ontbeer je die kennis dan zul je ofwel je kennis in C/C++ moeten opbouwen ofwel hopen dat de ontwikkelaar nog online is en bereid is antwoorden te geven etc.
Maar er zijn ook positievere zaken. Op de Arduino.cc is een heleboel reference materiaal met veel uitleg over de functies. Arduino doet dat standaard in de library reference.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: imuwacamecuz en 83 gasten