Midi voorbeeld werkt wel, maar eigen code niet

Arduino specifieke Software
Berichten: 23
Geregistreerd: 21 Mei 2015, 08:10
Woonplaats: Haarlem

Midi voorbeeld werkt wel, maar eigen code niet

Berichtdoor stefan » 17 Aug 2015, 09:48

Hallo iedereen,

Ik heb een vreemde situatie met een arduino Mega (zonder Midi shield, met "Hairless midi" op de pc):
- Als ik het Midi-voorbeeld vanaf mijn pc met win7 upload werkt dit prima, maar iedere eigen code werkt niet. Zelfs zeer simpele aanpassingen aan de voorbeeld code werken niet. Hairless midi geeft bij de eigen code dan de foutmelding dat het geen FTDI apparaat ziet.
- Als ik de code vanaf mijn macbook upload en daarna de mega aan de pc hang doet de eigen midi code het wel.

Je zou verwachten dat als 1 midi code werkt, dit voor midi code in het algemeen geldt (mits goed geprogrammeerd uiteraard). Het rare is dat zelfs zeer simpele aanpassingen aan de voorbeeldcode gelijk tot de foutmelding leiden dat Hairless midi geen FTDI apparaat ziet.

Hoe kan ik dit oplossen?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Midi voorbeeld werkt wel, maar eigen code niet

Berichtdoor nicoverduin » 17 Aug 2015, 12:44

Op de macbook blijven werken :)
Lijkt er meer op dat er iets misgaat in AVRdude. Het schijnt nog wel eens voor te komen dat als je meer 0xFF bytes hebt, avrdude "denkt" dat je dat net hoeft te sturen. Ik heb er zelf nooit last van gehad dus ook geen aanleiding om naar een oplossing te zoeken
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Arduino software

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 82 gasten