Geen Arduino maar Mikromedia 5 for TIVA

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 12
Geregistreerd: 22 Aug 2014, 09:46

Geen Arduino maar Mikromedia 5 for TIVA

Berichtdoor Guus2005 » 22 Aug 2014, 10:04

Sinds kort programmeer ik hardware en het valt me op dat er weinig over te vinden is. De hardware is of te specifiek of er zijn te weinig mensen die zich ervoor interesseren.

Ik heb een Mikromedia 5 for TIVA en ik vroeg me af of ik hier vragen over kan stellen en of ik dan een antwoord kan verwachten waar ik iets mee kan.
Het laatste gedeelte van de vorige zin insinueert een aanwezige intelligentie aan mijn kant. Laten we aannemen dat die aanwezig is, zij het niet ruimschoots.

Het andere probleem is dat ik geen andere fora kan vinden met Hardware Programmeren als hoofd topic. De fora die ik wel gevonden heb worden niet druk bezocht (sommige posts zijn onbeantwoord en een paar maanden oud) dus als je een prangende vraag hebt moet je daar niet posten. En laat ik er daar nu een hoop van hebben!

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.
In ieder geval bedankt voor uw tijd!

Weest gegroet,
Guus

BTW:
Ik wil de backlight dimmen op de mikromedia 5 for TIVA. Hoe doe ik dat?

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Geen Arduino maar Mikromedia 5 for TIVA

Berichtdoor nicoverduin » 22 Aug 2014, 10:47

Mooi ding. En de Backlight kan zonder een directe modificatie van de print volgens mij niet aangepast worden. Tenzij er een speciale funcite voor is in een van de library. In het schema is een directe verbinding met de 5V via een Regulator. Geen input van een of andere chip. zie in de user manual pagina 21 midden links.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 12
Geregistreerd: 22 Aug 2014, 09:46

Re: Geen Arduino maar Mikromedia 5 for TIVA

Berichtdoor Guus2005 » 22 Aug 2014, 11:12

Tsjonge. Ik weet niet hoe je dat zo snel gezien hebt en ik weet ook niet wat je precies gezien hebt. Ik kan niet onderscheiden welke contacten er voor de backlight gebruikt worden. Ik kijk momenteel naar figuur 7-2 op pagina 21.
Het lijkt me alleen sterk dat ze er niet aan gedacht hebben het ding dimbaar te maken terwijl ze eerder ontwikkelde hardware (PIC32) in stappen van 10% dimbaar kunnen maken.
Die methode werkt echter bij mij niet (want het is een ander apparaat).

Het gerommel met bitjes op poorten om dingen aan te sturen is wel fascinerend.

Als je me nog verder kan helpen dan graag. Als ik verder zoek naar nederlandse fora over het onderwerp dan vindt ik wel een hoop vacatures...

Thx,
Guus

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Geen Arduino maar Mikromedia 5 for TIVA

Berichtdoor nicoverduin » 22 Aug 2014, 11:29

VLED+(pin2) en VLED-(pin 1) zijn de voeding spanning voor het display. En wil je meer over het display weten, dan zul je moeten zoeken in de datasheet voor het display zelf of je software matig iets kan regelen. Een alternatief om minder fel te maken is alle waarden van elk pixel te down-scalen met de juiste verhoudingen anders krijg je kleur verschil

zie datasheet van het scherm zelf: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2k&cad=rja

pagina 11: backlight is niet meer dan 2 x 6 leds in serie. Niet te regelen. Maar er is wel contrast ed.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten