duimwielschakelaars

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor shooter » 19 Aug 2014, 12:32

ik kwam dat void loop wel tegen hoor, staat bijv in de simulator daar staat main() in en ja deze is dan zonder de void
paul deelen
shooter@home.nl

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor nicoverduin » 19 Aug 2014, 12:38

Punt is dat dit nu al meerdere malen verteld is. En voor je het weet zitten wij straks weer een cryptogram op te lossen omdat iemand besloten heeft om van de C/C++ taal zijn eigen taal te maken. En iedereen zich maar afvragen waar heeft ie het over.
Het is al erg genoeg dat sommigen de Nederlandse taal niet meer beheersen..... En het dan vreemd vinden dat niemand reageert....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor shooter » 19 Aug 2014, 13:41

blijf maar kalm nico, ik heb alleen dikke vingers op het toetsenbord.
paul deelen
shooter@home.nl

Berichten: 61
Geregistreerd: 28 Nov 2013, 13:55

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor Redundant » 19 Aug 2014, 13:46

Heren, aangezien een reactie van mij in het verkeerde onderwerp is terechtgekomen is het jammer van de beide opmerkingen.

Ik heb een nieuw topic gestart om te komen tot een voor mij duidelijke structuur/opbouw.
Te weten void_toepassen. En dan met die kennis het programma tbv een verdeelapparaat af te maken.

De reden is inderdaad de problemen waar ik tegen aan loop. Ik een amateur dus. Wel technisch, geen HTS of Hoge school etc.

Met Basic bekend geweest, lang geleden.

Het aantal uren wat ik regelmatig besteed is echt heel hoog, geduld is een schone zaak uiteindelijk.

Ik weet dat ik niet zonder hulp ver genoeg kan komen.

Maar vergeef mij als ik geen goed genoeg Nederlands ken. Er is wel iets verandert sinds ik 48 jaar geleden van school ben gekomen.

In ieder geval bedankt dat jullie mij steeds weer helpen.
Gr, Martin

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor nicoverduin » 19 Aug 2014, 17:56

Martin
Begrijp me niet verkeerd. Dat Nederlands sloeg niet op jouw. Dat zit hem meer in sommige jeugdleden die niet meer in staat zijn een zin goed te schrijven...
Waar het wel op sloeg is dat als je iemand vraagt om advies en je krijgt die. En die wordt vervolgens meerdere malen niet opgevolgd, dan ga ik bij mezelf afvragen "moet ik hier nog energie in steken?". En overigens voor mij is het 39 jaar geleden... maar toen stapte ik in dit vak....
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 61
Geregistreerd: 28 Nov 2013, 13:55

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor Redundant » 19 Aug 2014, 18:06

Ok, prima reactie.
ik wil wel geloven dat jullie ietsepietsie meer ervaring hebben op dit gebied. Dat is ook de reden dat ik hier te raden ga/kom.
Ik bezig geweest met Liften nieuwbouw en storingmonteur, metaalbewerken (uitgebreid), instrumentmaken o.a klokken bouwen, storingsmonteur robots in een chipfabriek (1 jaar en heel interessant uiteraard), etc, etc.

Ben nu bezig om het verschil te maken met twee uit te voeren opdrachten in de set-up.
Daarna in de void loop de uitvoering van de Programmakeuze.

De hint om te werken met int i.p.v. void was ik zelf niet opgekomen.

In ieder geval weer erg bedankt voor jullie inzet.

Ben nu bezig om opnieuw de bedrading van de hele opzet meer definitief te maken. Even geduld dus ivm uitproberen van te wijzigen programma.

gr, Martin

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: duimwielschakelaars

Berichtdoor shooter » 21 Aug 2014, 23:13

hou ons maar op de hoogte, en als je een schema maakt, of fotos en een filmpje dan hebben wij ook weer een reden om lekker commentaar te geven.
je kunt zelf inschatten hoe goed wij zijn, en soms steek je van foutyen nog wat op ook.
en het is heel goed als je gewoon een nieuwe thread start dan hoef ik niet door allerlei paginas te worstelen om te zien waar je problemen mee hebt.
void is gewoon een andere naam (er moet iets voor staan, maar mag ook een variable zijn of een structuur (alhoewel ik daar toch problemen mee heb.)
dus int of boolean.dan mag je in je routine schrijven return (met natuurlijk het juiste type zoals return false etc.
dan is het ineens een functie waarbij je een waarde terugkrijgt (goh bijv lengte = sin (hoek); is een ingebouwde functie maar je mag er ook zelf maken.

alleen loop() en setup() en soms main() daar mag niets voorstaan. (dat zijn aanroepen en geen functies)
als je niets terugkrijgt staat er void voor
paul deelen
shooter@home.nl

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten