Maixduino

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Maixduino

Berichtdoor benvo » 21 Feb 2020, 14:17

Vroeger, ik dacht ergens in de jaren 80 kenden we Risc processors. Dat was toen geen onverdeeld succes. Een beetje rondkijkend bij onze Chinese vrienden van Aliexpress zag ik een bordje onder de naam Maixduino met een Risc-V (Vijfde versie?). Een K210. Een processor die goed kan werken met AI (Artificial Intelligence) taken? Ik lees namelijk Sipeed M1 AI module K210 inside. Heeft er iemand al ervaring opgedaan met dit bordje met, zoals ik zie, indrukwekkende specificaties? Wat weten we ervan in connectie met Arduino? Het combineert een 64 bit CPU met een 32 bit ESP WiFi en Bluetooth module. Ik ben erg benieuwd!

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Maixduino

Berichtdoor Koepel » 21 Feb 2020, 16:30

Het hangt er maar van af aan wie je het vraagt of het een succes was.
Vanaf vrijwel niets een processor maken die al goed op weg is om met Motorola en Intel mee te doen is een heel goed begin. En nu draait vrijwel iedere telefoon op een ARM processor.

Je bedoelt dit: https://www.seeedstudio.com/Sipeed-Maixduino-Kit-for-RISC-V-AI-IoT-p-4047.html.
Voor de Wifi zit er een ESP32 op.

Wat wil je er mee gaan doen ? Een ledje laten knipperen :lol:
Het lijkt mij vooral geschikt voor studenten om met RISC-V aan de slag te gaan. Het is nodig om de ontwikkelomgeving te installeren, en misschien kan die nog niet alles. Het heeft met een Arduino weinig te maken.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Maixduino

Berichtdoor nicoverduin » 22 Feb 2020, 10:37

De AI ondersteuning is vrij indrukwekkend. Aardige tegenhanger voor de STM32 die tegenwoordig ook aardig op weg zijn om meer in de AI te doen.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Berichten: 340
Geregistreerd: 23 Okt 2016, 20:29

Re: Maixduino

Berichtdoor benvo » 28 Feb 2020, 17:41

Dank voor het antwoord.

Zelf wil ik er niets mee doen. Pure nieuwsgierigheid of er al mensen zijn die er iets mee gedaan hebben. Vooral de claim in connectie met de Arduino wekte mijn interesse op.

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: Maixduino

Berichtdoor nicoverduin » 28 Feb 2020, 21:20

Er zijn al meerdere voorbeelden van een back-propagation netwerk op het web te vinden. Zelf heb ik een Categorising and Learning Module (CALM) geschreven(Ontwikkelt door Jaap Murre, Universiteit Leiden, 1992). Eerst als C++ OO model op de PC en daarna geport naar de Arduino. En die werkt gewoon. Nu wil ik straks zien wat er gebeurt als je in plaats van 10-15 nodes in een keer te maken krijgt met duizenden :). Gewoon omdat het kan.
Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten