Probleem met binding bluetooth HC 5

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 Aug 2019, 13:52

Probleem met binding bluetooth HC 5

Berichtdoor rolandangenent » 11 Aug 2019, 14:03

Is er iemand die verstand heeft van bluetooth? Ik bouw een serie apparaten die onderling verbonden zijn met bluetooth. Ik gebruik de module HC-5 hiervoor, als master (MODE=1) en als slave (MODE=0). De masters heb ik via AT-commands ingesteld om slechts met één specifieke slave te binden. Dit door CMODE=0 te zetten en in BIND het adres van de andere bluetoothmodule mee te geven. Echter, het blijkt dat als je een willekeurige master en slave naast elkaar zet en aan zet, de master zich aan de slave bindt, ook als het niet de gespecificeerde slave is. Dit is zeer irritant, want vervolgens werkt niets mee. Weet iemand hoe dit komt en wat je er aan kunt doen?

Advertisement

Berichten: 4
Geregistreerd: 15 Jul 2017, 09:23

Re: Probleem met binding bluetooth HC 5

Berichtdoor jannemanneke » 10 Jan 2020, 16:48

Hallo,

Ben je er nog achter gekomen wat het probleem is? En vooral hoe je het op kunt lossen?

Ik heb iets soortgelijks. wil een besturing maken voor verschillende apparaten. Gekozen om in de besturing 2 masters te plaatsen en 2 losse slaves. Ik heb de master EN de slaves ingesteld op verbinden met 1, iedere masters heb ik ingesteld met binding op een van de 2 slaves en als ik spanning op een van de slaves zet maakt ie de ene keer connectie met de ene master en de andere keer met de andere master. Geen structuur in kunnen ontdekken. Ook al geprobeerd ook bij de slave de master te koppelen. Ook geen oplossing.

Iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat slave 1 ALTIJD connectie maakt met master 1, en dan natuurlijk ook voor slave 2 en master 2.

Iemand die me hiermee kan helpen?
groeten Jan

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten