PoE switch activeren.

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 14
Geregistreerd: 09 Mrt 2019, 14:31

PoE switch activeren.

Berichtdoor KlaasdeVries » 07 Aug 2019, 13:15

Weet iemand hoe je aangeeft dat een switch power moet leveren op aderparen 4-5 en 7-8? Ik heb een Power Over Ethernet switch en deze levert pas spanning als het device er om vraagt. Dit om te voorkomen dat hij eventueel apparatuur zou beschadigen die niet PoE geschikt is.

Alleen weet ik niet hoe ik dit moet activeren. Heb iets gelezen van een 25K weestand dit zou activeren. Maar als ik deze plaats over de aderparen 4-5 en 7-8 gebeurt er niets 

En ja de switch doet het. Want als ik er een origineel PoE device aan hang werkt het gewoon :-)

Groeten Klaas

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 270
Geregistreerd: 30 Dec 2012, 11:42

Re: PoE switch activeren.

Berichtdoor Rudi » 07 Aug 2019, 17:08

Meest voor de hand liggend is dat je de betreffende interface (switch poort) configureert (via CLI of browser+admin account) opdat die permanent spanning levert.
Hoe je dat doet en of de mogelijkheid tot permanent PoE bestaat zal van de fabrikant afhangen m.a.w. raadpleeg de handleiding.
Arduinows!
Why do computer programmers confuse Halloween with Christmas? Because Oct 31 = Dec 25
I got 01100011 problems but a bit ain't 00000001

Berichten: 14
Geregistreerd: 09 Mrt 2019, 14:31

Re: PoE switch activeren.

Berichtdoor KlaasdeVries » 07 Aug 2019, 18:52

Hoi Rudi,

Bedankt voor jouw reactie. De switch staat geprogrammeerd dat hij spanning moet geven. En doet dat ook wel. Maar dan heb je nog geen spanning op je aderparen. Je device moet echt aangegeven dat de spanning geactiveerd moet worden zoals je hieronder kunt lezen.

The PSE obviously needs to ensure that no damage is possible to any equipment that may be present on the Ethernet system. The PSE first looks for devices that comply with the IEEE 802.3af specification. This is achieved by applying a small current-limited voltage to the cable. The PSE then checks for the presence of a 25k ohm resistor in the remote device. If this load or resistor is detected, then the 48V is applied to the cable, but it is still current-limited to prevent damage to cables and equipment under fault conditions.

The PSE will continue to supply power until the Powered Device (PD) is removed, or the PD stops drawing its minimum current.


Alleen als ik een weerstand van 25K over aderparen 4-5 en 7-8 zet gebeurt er bij mij niets. Ook niet als ik de met varianten van 4 en 7 of 5 en 8 test....

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten