draadloos hoe? en met wat?

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 85
Geregistreerd: 10 Jan 2013, 14:51
Woonplaats: Waddinxveen

Re: draadloos hoe? en met wat?

Berichtdoor Karel » 15 Apr 2013, 22:40

Ik heb het filmpje bekeken. Het is veel minder complex om dit systeem te laten werken met 1 centraal programma, dan met 9 programma's/systemen die dan ook nog eens onderling moeten communiceren. Begrijp me goed, 9 systemen parallel laten werken is een geweldig project. Het lijkt me prachtig om dat werkend te krijgen. Ik heb het idee dat het jou gaat om het resultaat, niet om de uitdaging van een complex automatiseringsproject. Als je dan geen draden wilt (waarom niet?) dan zou ik vanuit een centrale aansturing de lampen aan en uit schakelen, en de detectie van de aanraking door de speler ook draadloos doorsturen.

Het is makkelijker om een werkend systeem complex te maken dan om een complex systeem werkend te maken!
If you think education is expensive, try ignorance! (Derek Bok)

Advertisement

Berichten: 30
Geregistreerd: 09 Dec 2012, 17:16

Re: draadloos hoe? en met wat?

Berichtdoor badmintonerke » 15 Apr 2013, 22:55

het gaat mij wel om de uitdaging van dit systeem ik wou gewoon wetten wat jullie zouden gebruiken voor het draadloos communiceren tussen de arduino's (rf, bluetooth,andere).
en momenteel licht mij gedacht bij een master slave tussen de arduino's met draden. ik zou het alleen draadloos maken moest jullie iets weten wat de best manier is en niet te duur.
plus als het draadloos is moeten er batterijen in en die zij dan altijd plaat als je ze nodig hebt

Gebruikers-avatar
Berichten: 229
Geregistreerd: 20 Jan 2013, 12:01

Re: draadloos hoe? en met wat?

Berichtdoor astrofrostbyte » 16 Apr 2013, 19:58

Met de 2.4Ghz modules is dit prima 'low power' en zeer goedkoop te doen, en zou toch ook wel voor een master slave structuur gaan omdat de code/debuggen een stuk simpeler is.
Dit soort 2.4GHz nrf24L01 modules zitten ook in draadloze muizen etc en nemen zeer veel taken van de communicatie op zich. En aangezien de nodes qua volume vrij groot zijn kan er ook wel een force rechargable batterij is.
Gear: Arduino- Uno,Due,Ethernet,Mega2560 , OLS LogicAnalyser, TDS1002, Rigol DG1022, J-Link EDU, BusPirate

Vorige

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten