Draadloze audio overdracht

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 13
Geregistreerd: 10 Aug 2018, 13:20

Draadloze audio overdracht

Berichtdoor JoostAB » 07 Dec 2018, 09:07

Hi. Ik ben weer met iets nieuws bezig :) Momenteel alleen nog in ontwerpfase.

Wat ik wil doen is op verschillende manieren ws2812 leds gebruiken in mijn woonkamer. Aan de éne kant voor mooie sfeerverlichting, maar soms met geinige dynamische effecten. Dit wordt allemaal draadloos over wifi aan te sturen en het liefst zelfs via mijn Google Home Assistant. Tot nu toe geen probleem want ik heb het allemaal al een keer gedaan, nu alleen nog combineren in èén project! :D

Blijft alleen het volgende: 1 van de dynamische effecten moet natuurlijk een animatie op basis van muziek zijn... Zo komt er in een kast een matrix van leds waar ik dan een spectrum analyzer wil laten zie, en een paar andere strips moeten veranderen in vu meters. Ook dit is nog niet zo ingewikkeld, voorbeelden genoeg. Alleen, hoe krijg ik de audio data bij de led controllers?
Ik wil geen draden trekken dus het moet draadloos. De audio data hoeft niet van hoge kwaliteit te zijn aangezien het alleen voor visualisatie gebruikt wordt.
Ik zat zelf te denken bij de audiobron een arduino te plaatsen die het audiosignaal middels een mseq7 chip analyseert en die data vervolgens middels een NRF24L01de lucht in gooit. Vervolgens kan iedere controller die er intresse in heeft die data uit de lucht pakken en er iers mee doen.

Is dit haalbaar? Iemand enig idee wat de reikwijdte is van zo'n NRF24L01? (Zo'n meter of 10 met redelijke buadrate heb ik wel nodig) en over baudrate gesproken, wat haalt zo'n ding ongeveer?

Of zijn er mensen die me wat anders adviseren, zoals bleutooth, wifi, zigbee of whatever?

Bij voorbaat dank

Advertisement

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten