Montagemateriaal

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 Mei 2018, 15:41

Montagemateriaal

Berichtdoor milachka » 06 Mei 2018, 15:56

Hallo,

Ik ben nogal een noob wat betreft Arduino en wil voor een schoolproject een pop maken met daarin wat eenvoudige functies.

- Hartje licht op en klopt (LED) wanneer je knijpt in de hand vd pop (voorlopig met een eenvoudige drukknop). Suggesties voor een andere sensor zijn welkom.
- Neus licht op wanneer een andere pop het handje aanraakt (Hall sensor en magneet)
- ...

Ik moet dit in de pop inwerken en de jumperkabels die ik heb zijn te kort. Ik moet dus wat materiaal kopen, maar weet niet goed wat.

Montagekabel: is meeraderige 0.14mm2 OK?

Ik zou ook graag alles in 1 keer kunnen aansluiten. Ik dacht er dus aan om alle draden van de pop in één connector samen te brengen en dan een andere connector met de Arduino te verbinden. Ik kan dan eenvoudig de 2 connectoren in elkaar steken. Ik heb daarover een paar vraagjes:
- Wat voor een connector(en) moet ik kopen (8 pinnen zullen wel volstaan)?
- Hoe verbind ik mijn kabels met de connectoren:
-pop naar connector 1
-connector 2 naar Arduino

Ik zou het liefst mijn materiaal kopen bij http://www.electroshopxl.be maar dat moet niet echt.

Alvast bedankt voor suggesties.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 210
Geregistreerd: 03 Sep 2013, 10:03
Woonplaats: Katwijk ZH

Re: Montagemateriaal

Berichtdoor baco1978 » 07 Mei 2018, 08:21

Als het alleen maar drukknopjes en sensors en een (paar) leds zijn volstaat 0.14mm prima

kwa connector kan je denk ik al volstaan met een D9 connector
http://www.electroshopxl.be/index.php/webshop/electroshop/computer-toebehoren/sub-d-adapters/d-sub-de9-m-rj45-vr-8p-adapter/
zonder rj45 connector mag ook, maar deze kon ik vrij snel vinden.

om het aan elkaar aan te sluiten is het het handigste als je het aan elkaar soldeert
Met vriendelijke groet Arjan

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Montagemateriaal

Berichtdoor shooter » 07 Mei 2018, 22:25

Ik zou een stukje flexibele kabel kopen en die in de pop werken, met aan het eind dus een 9 polig stekkertje. Het vrouwtje komt bij de arduino en kun je met harde draad makkelijk op een breadboardje steken en bij de stekker dus solderen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten