Arduino compatibele met veel ram

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 Mei 2015, 15:57

Arduino compatibele met veel ram

Berichtdoor doebi » 09 Feb 2017, 22:40

Hallo,

Wie weet een arduino of compatibele is die echt veel ram heeft en toch qua hardware compatibel is met
de arduino mega 2560 of met
de arduino leonardo

Het ram dient om @ runtime variabelen (objecten) te kunnen bij declareren ten behoeve voor een
"mini windows" omgeving, die d.m.v. een touchscreen bedient kan worden.

Ik hoor het graag, alvast dank

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: Arduino compatibele met veel ram

Berichtdoor Koepel » 10 Feb 2017, 05:42

Je vraag komt bij mij over zoals dit:
Ik zoek een aardappelrooimachine die één echt grote aardappel kan rooien, maar het kunnen ook een miljoen aardappels zijn. De aardappelrooimachine moet compatible zijn met mijn riek :lol:

Wat is echt veel ram ? Volgens de een is dat 32kbyte, volgens de ander 32Gbyte, daar zit een factor miljoen tussen.
De Arduino Zero/M0 heeft 32kbyte ram.
De Arduino Due heeft 96kbyte ram.

Microsoft Windows 1.0 had nog geen overlappende windows. Windows 2.0 had dat wel en had 512kbyte RAM nodig.
Jouw project met grafische windows vraagt misschien om een x86 processor. De Arduino Galileo is gelukkig stopgezet (https://www.arduino.cc/en/ArduinoCertified/IntelGalileo). Dat was een soort Frankenstein board met een Intel Pentium computer op 400MHz, en dat met een soort Arduino pinnen er bij. De Arduino 101 vind ik ook al een merkwaardig board (https://www.arduino.cc/en/Main/ArduinoBoard101). Er zit van alles op, maar het Arduino gedeelte heeft maar 24kbyte aan ram.

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: Arduino compatibele met veel ram

Berichtdoor shooter » 10 Feb 2017, 10:52

en een sd shieldje zou toch kunnen.
paul deelen
shooter@home.nl

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten