Android en Arduino en Bluetooth (alweer?)

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Berichten: 68
Geregistreerd: 28 Aug 2012, 15:14

Android en Arduino en Bluetooth (alweer?)

Berichtdoor Nald » 31 Dec 2012, 18:11

Hallo,

Als eerste bied ik bij deze mijn excuses aan, mijn vraag zal waarschijnlijk al honderden keren gesteld zijn, maar na veel gelezen te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer.

Als project wil ik een arduino laten spreken via bluetooth met een android en vervolgens de android ook terug te laten koppelen (of andere commando's geven) Beide apparaten zijn dus master en slave.

Ik vroeg mij dus af wat heb ik hiervoor nodig? ik heb nu een uno en ik geloof dat ik dit niet met een standaard usb-dongle kan, vanwege dat die alleen maar slave zijn (maar je kan hier toch ook info mee versturen?).

Ik vind wel veel shields op het net alleen die werken met speciale android programma's uit de playstore, dit terwijl ik zelf mijn android programma wil schrijven.

Ik heb ook ergens gelezen dat de ADK juist afgeraden wordt voor bluetooth projecten.

Wie kan mij de waarheden en onwaarheden vertellen en een geschikte bluetooth zender aanbevelen.

Alvast bedankt!

Advertisement

Berichten: 4
Geregistreerd: 22 Apr 2013, 22:15

Re: Android en Arduino en Bluetooth (alweer?)

Berichtdoor mwv » 23 Apr 2013, 00:09

Ik heb zelf een Arduino Mega 2560 verbonden met een JY-MCU bluetooth module. Met een UNO en zo'n module moet het ook lukken, maar als je dan ook nog via serieel via USB met je PC wilt communiceren, dan moet je BT module via een softwarematige seriele poort worden verbonden met je UNO. Zelf heb ik geen problemen met de Android ADK en bluetooth. Om de verbinding te testen tussen je Android en je Arduino heb ik als voorbeeld instructie http://english.cxem.net/arduino/arduino5.php gebruikt. Die heb ik in de ADK en in de Arduino IDE gestopt, gecompileerd en geupload. Daarna zelf wat knopjes toegevoegd aan de Android kant om wat aan de Arduino toegevoegde hardware aan te sturen en feedback van de Arduino weer terug in te lezen in mijn telefoon. Het heeft me afgelopen weekend twee avonden gekost om het onder de knie te krijgen, te weten, het laten communiceren van Android naar Arduino en vice versa en ik wilde weten hoe ik zelf meerdere knopjes op mijn telefoon kon zetten om verschillende commando's te versturen.

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten