GPS vs Ai Thinker A7 module

Hardware die niet past in bovenstaande onderwerpen
Gebruikers-avatar
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 Jan 2017, 11:54

GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor PieterE » 04 Jan 2017, 12:12

Hallo Arduino-fans!

Voor een klein project heb ik een GSM/GPRS/GPS module aangeschaft. Het is de bedoeling dat de GPS positie via GPRS wordt doorgestuurd naar een online webserver. De module is een A7 van Ai Thinker. Via het versturen van AT commands kan ik met de A7 module bellen, sms-berichten versturen en communiceren via TCP/IP om data naar een webserver te sturen.

Helaas lukt het mij niet om GPS data van de A7 module te verkrijgen. Heeft iemand ervaring met de a7 module en kan iemand mij wellicht informeren op welke manier ik de bedrading moet aansluiten? En heeft iemand wellicht een werkend code-voorbeeld? Ik ben in het bezit van Arduino Uno en ESP8226 ESP-12E controllers.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Pieter E.

PS 1. Het is niet mijn bedoeling dat jullie mijn project uitvoeren. Ik ben geen luie donder, echter krijg ik op dit moment geen enkele GPS informatie en heb ik ook geen idee waar ik de oplossing moet zoeken.
PS 2. Mijn vraag heb ik enkele dagen geleden ook gesteld op het forum van Arduino.cc. Helaas heb ik nog geen antwoord dat mij verder kan helpen.

Advertisement

Gebruikers-avatar
Berichten: 5043
Geregistreerd: 13 Mei 2013, 20:57
Woonplaats: Heemskerk

Re: GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor nicoverduin » 04 Jan 2017, 13:12

Docent HBO Technische Informatica, Embedded ontwikkelaar & elektronicus
http://www.verelec.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 Jan 2017, 11:54

Re: GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor PieterE » 04 Jan 2017, 13:40

Bedankt voor je hulp. Deze datasheet heb ik reeds in bezit. De Arduino Uno TX dien ik te verbinden met de GPS_TXD van de A7 module.

Met de volgende AT commando's wordt de GPS geactiveerd:
Code: Alles selecteren
AT+GPS=1 // open GPS
AT+GPSRD=1 // NEMA information N seconds output ONE time by AT serial port, actual use of n into numbers


Helaas krijg ik geen waardes door. Ik heb meerdere A7 modules en bij geen van de modules krijg ik waardes door. Ik doe toch echt iets fout. ;)

Nu ik naar de commando's kijk dan kan ik mij voorstellen dat het activeren van GPS in de setup functie moet staan en de commando voor de NEMA informatie in de loop functie. Dit laatste heb ik niet gedaan. Ik heb het commando voor de NEMA informatie in de setup functie gezet. Nogmaals proberen dan. :)

Gebruikers-avatar
Berichten: 2655
Geregistreerd: 06 Aug 2016, 01:03

Re: GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor Koepel » 04 Jan 2017, 16:52

Op forum.arduino.cc heeft /dev gereageerd met zijn NeoGPS library. Hij weet waar hij het over heeft, dus dat zou ik heel serieus nemen.

De sketch bij Elecrow heeft geen code voor GPS, dat schiet niet op.
Als het goed is, is iedere code voor de A7 module hetzelfde, dus je kunt voorbeelden zoeken voor de A7 module. Dat die bij jouw op een printje zit dat Ai Thinker heet, dat maakt niet uit.
Je kunt googlen op: github arduino a7 gps
Dan kom ik uit bijvoorbeeld bij deze: https://github.com/mikalhart/TinyGPSPlus
En zo zijn er meer.

Heb je dat programma geprobeerd om het vanaf de computer te bedienen ?

Berichten: 4064
Geregistreerd: 16 Okt 2013, 14:31
Woonplaats: s hertogenbosch

Re: GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor shooter » 04 Jan 2017, 19:57

Het kan wel een kwartiet duren en je hebt de satelieten nodig dus zicht op de hemel heb je ook nodig.
paul deelen
shooter@home.nl

Gebruikers-avatar
Berichten: 9
Geregistreerd: 04 Jan 2017, 11:54

Re: GPS vs Ai Thinker A7 module

Berichtdoor PieterE » 15 Jan 2017, 21:20

Bedankt voor jullie hulp. Ik ga er mee aan de slag. :)

Terug naar Overige hardware

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten